رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران گفت:در شهرستان دهلران 15 آموزشگاه آزاد به صورت خصوصی و زیر نظر فنی و حرفه ای مشغول ارائه آموزش به فرا گیران هستند.
کد خبر: ۲۶۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 26 July 2016

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران گفت:در شهرستان دهلران 15 آموزشگاه آزاد به صورت خصوصی و زیر نظر فنی و حرفه ای مشغول ارائه آموزش به فرا گیران هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی عنبری روز سه شنبه در حاشیه بازدید فرماندار دهلران از این مرکز به مناسبت هفته ملی مهارت و فنی و حرفه ای افزود: اهمییت آموزش های فنی و حرفه ای بر آموزش های عملی است.

وی با بیان اینکه 75 درصد آموزش های مهارتی به صورت عملی و 25 درصد آن بصورت تئوری ارائه می شود، افزود: سال گذشته 900 نفر در قالب 245 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی کسب کردند که 790 نفر موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره شدند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران تاکید کرد: در سه ماهه اول امسال نیز 240 نفر آموزش های مهارتی را در مرکز فرا گرفتند و اکنون 150 نفر هم در قالب طرح اوقات فراغت جوانان مشغول گذراندن دوره آموزشی هستند.

عنبری یادآور شد: گروه های هدف آموزش های فنی و حرفه ای گسترده و شامل کارجویان شهری، روستایی، عشایری، بیمه بیکاری، دانش آموزان و دانشجویان هستند.

به گفته وی، در راستای ارائه آموزش به این اقشار تفاهم نامه هایی منعقد شده که شاخص ترین آنها با کمیته امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش، بهزیستی، نیروی انتظامی، دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی دهلران است. 

وی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای به 2 صورت دولتی و خصوصی ارائه می شود که در بخش دولتی بصورت رایگان و در بخش خصوصی با هزینه های تعیین شده (شهریه مصوب) در آموزشگاه های آزاد به علاقه مندان ارائه می شود. عنبری ادامه داد: در شهرستان دهلران 15 آموزشگاه آزاد به صورت خصوصی و زیر نظر فنی و حرفه ای مشغول ارائه آموزش به فرا گیران هستند که حرفه های این آموزشگاه ها شامل طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، فناوری اطلاعات و رشته های مرتبط با بخش کشاورزی است.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران دومین مرکز بزرگ این استان پس از مرکز شهر ایلام است و از لحاظ علمی مربیان و تجهیزاتی کارگاه ها در بین 14 مرکز شهرستانی رتبه اول را دارد.

عنبری با اشاره به وجود هشت کارگاه برادران و چهار کارگاه خواهران و چهار تیم سیار روستایی در این مرکز گفت: رشته های مرکز شامل مکانیک خودرو، برق خودرو، جوشکاری تخصصی، تعمیر کولرگازی، برق صنعتی، صنعت ساختمان ویژه برادران و رشته های خیاطی، گوهر تراشی، چرم دوزی و صنایع دستی ویژه خواهران است.

فرماندار دهلران نیز حرفه آموزی را گامی در جهت اشتغال دانست و افزود: دولت برای حرفه آموزی و توجه به رشته های فنی و حرفه ای دقت نظر دارد و این موضوع را دنبال می کند.

امیدعلی سبزی اظهار کرد: کار آموزان فنی و حرفه ای که موفق به دریافت گواهینامه شوند می توانند برای ایجاد اشتغال متناسب با حرفه ای که آموزش دیده اند از تسهیلات بانکی برای راه اندازی کارگاه استفاده کنند.

وی گفت: برای ایجاد مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک هم صندوق کارآفرینی مهر امید و هم دبیرخانه اقتصاد مقاومتی از این افراد حمایت می کنند.

فرماندار دهلران با اشاره به اینکه آموزش های مهارت فنی و حرفه ای را باید به سمت مهارت هایی سوق دهیم که مورد نیاز جامعه باشد، یادآور شد: آموزش و مهارت باید در جهت اشتغالزایی و کارآفرینی باشد.

بازدید از کارگاه های اتو مکانیک، برق خودرو، کارگاه جوشکاری و واحدهای آموزش خواهران در رشته گوهر تراشی و صنایع دستی از برنامه های بازدید فرماندار در هفته مهارت و فنی وحرفه ای بود.

از 30 تیر تا ششم مرداد هفته ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار