رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:طبق نظر کارشناسان 30کیلومترسرعت تعیین شده رانندگی درکوچه ومیادین است.
کد خبر: ۲۶۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 26 July 2016
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:طبق نظر کارشناسان 30کیلومترسرعت تعیین شده رانندگی درکوچه ومیادین است.

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ نوراله خادم اظهار کرد: رعایت احتیاط و آرامش از جمله آداب فرهنگ شهروندی در رانندگی محسوب می شود که پیروی از این عامل پیشگیری کننده بسیاری از مخاطرات رانندگی است.

وی افزود: رعایت احتیاط بر خلاف ادعای برخی از افراد ترس محسوب نمی شود بلکه به این معنا است که راننده برغم داشتن حق قانونی در برخی موارد با این احتمال که وقوع برخی تخلفات ممکن است از سوی رانندگان دیگر، عابران پیاده یا مسائل دیگر اتفاق بیفتد، توجه بیشتری به جوانب داشته باشد.


رئیس پلیس راهور استان ایلام تاکید کرد: رعایت احتیاط در همه مواقع حداقل نتیجه ای که دارد این است که راننده کمتر دچار دردسر و از دست رفتن زمان در جاده و خیابان می شود.


خادم با اشاره به حداکثر سرعت خودرو در کوچه ها و میادین یادآور شد: در داخل کوچه ها و میادین بدلیل حجم بالای تردد عابران پیاده حداکثر سرعت از نظر کارشناسان 30 کیلومتر تعیین شده از این رو یک راننده خوب برای جلوگیری از هر گونه خطر از افزایش سرعت در این معابر باید پرهیز کند.


وی گفت: برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی برای سرعت غیر مجاز بیش از 50 کیلومتر در ساعت با وسایل نقلیه سبک 10 نمره منفی و وسایل نقلیه عمومی 15 نمره منفی به همراه 2 میلیون ریال ریال جریمه و همچنین برای سرعت بیش از 30 تا 50 کیلومتر در ساعت با وسایل نقلیه سبک پنج نمره منفی و وسایل نقلیه سنگین و عمومی 10 نمره منفی پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار