رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: از عصر امروز بتدریج از میزان غلظت توده ریزگردها کاسته شده و گرد و غبار از آسمان این استان خارج شود.
کد خبر: ۲۶۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴ 25 July 2016

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: از عصر امروز بتدریج از میزان غلظت توده ریزگردها کاسته شده و گرد و غبار از آسمان این استان خارج شود.

به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی میهن پرست اظهار کرد: این توده گرد و غبار که از طرف بیابان های شرق سوریه و شمال غرب عراق وارد آسمان استان ایلام شد از نوع رقیق تا متوسط بود و وضعیت هوا را در شرایط هشدار قرار داد.

وی افزود: این توده بیشتر مناطق شمالی استان ایلام را تحت تاثیر قرار داد ولی انتظار می رود با کاهش تدریجی غلظت آن و ضعیت هوای استان رو به بهبود برود.

میهن پرست یادآور شد: هر چند شاید در برخی اوقات به صورت موقتی میزان غلظت ریزگردها در نقاط درگیر با نوسان و افزایش ذرات همراه باشد اما از منظر دید افقی هواشناسی این توده از میزان غلظت بالایی برخوردار نیست.

وی درباره گرمای هوای استان نیز خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر شاهد کاهش دمای هوا بودیم ولی اکنون میزان گرمای هوای مناطق مختلف استان به حد نرمال دمای هوا در مرداد ماه رسیده و نوسانات دمایی محسوسی ندارد.

به گفته وی، میانگین دمای هوای استان ایلام در مقطع فعلی در مناطق معتدل و سردسیر 36 درجه و در نقاط گرمسیر 47 درجه سانتیگراد بالای صفر است.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون استان ایلام 35 روز آلودگی ناشی از گرد و غبار را پشت سرگذاشته است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار