مدیر کل راه و شهرسازی ایلام گفت: ارتقاء كيفيت فضاي شهري، ايمني در مقابل حوادث طبيعي و دسترسي آسان به خدمات شهري با نوسازي بافت‌هاي فرسوده امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۲۶۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 25 July 2016

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام گفت: ارتقاء كيفيت فضاي شهري، ايمني در مقابل حوادث طبيعي و دسترسي آسان به خدمات شهري با نوسازي بافت‌هاي فرسوده امکان‌پذیر است.

به گزارش تابناک ایلام ،مهندس «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» ضمن دعوت از ساكنين بافت‌هاي فرسوده شهري به نوسازي و استفاده از تسهيلات اين طرح، اظهار کرد: از سال 1387 تا سال 1393 تعداد 1 هزار و 600 واحد در شهر ايلام از تسهيلات بازسازي بافت‌هاي فرسوده استفاده کرده‌اند.

وی افزود: از سال 1393 تاكنون نيز با تدبير دولت 8 هزار واحد سهميه تسهيلات بافت‌هاي فرسوده به استان ايلام تعلق گرفت كه تاكنون براي 1600 واحد تشكيل پرونده صورت گرفته و اميدواريم با مراجعه ساكنين اين محلات حداكثر استفاده از اين تسهيلات به عمل آيد و اداره كل راه و شهرسازي آمادگي دارد در صورت تكميل اين 8000 واحد باز هم مقدمات تسهيلات براي واحدهاي بيشتر فراهم کند.

ميرجعفريان بازپرداخت اين تسهيلات را در اين شرايط مفيد ارزيابي و اضافه کرد: 9 درصد سود اين تسهيلات را دولت به صورت يارانه تقبل خواهد كرد و در صورت رعايت بهينه سازي مصرف انرژي در سازه‌ها اين ميزان يارانه به 11 درصد افزايش مي‌يابد.

مدير كل راه و شهرسازي استان عنوان كرد: متقاضيان بازسازي بافت‌هاي فرسوده استان در شهرهاي ايلام، آبدانان و ايوان علاوه بر استفاده از يارانه تسهيلات بانكي از ساير امتيازات از جمله مجوز ساخت يك طبقه تراكم بيشتر، 50 درصد تخفيف پروانه از طرف شهرداري‌ها و 20 درصد تخفيف خدمات نظام مهندسي بهره‌مند خواهند شد.

وی ارتقاء كيفيت فضاي شهري، ايمني در مقابل حوادث طبيعي و دسترسي آسان به خدمات شهري را از جمله مزاياي نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري عنوان كرد و در خصوص واگذاري مسكن مهرهاي مازاد استان نيز گفت: با تدبير وزارت راه و شهرسازي، چهار شرط اصلي واگذاري مسكن مهر براي شهرهاي دهلران، موسيان، دره‌شهر و آبدانان برداشته شده و اين مسكن مهرها آماده واگذاري به متقاضيان هستند به طوري كه زيرساخت‌هاي آن آماده بوده و معابر اين مسكن مهرها توسط اين اداره كل در حال آسفالت است.

میرجعفریان شرايط واگذاري و استفاده از تسهيلات 4 درصد و زمين دولتي را فرصت خوبي براي شهروندان اين شهرستان‌ها اعلام و عنوان کرد: برای شش سال آینده نوسازی 53 هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های ایوان، ایلام و آبدانان با 550 هکتار مساحت هدف گذاری شده و مطالعات بیش از 180 هکتار از محدوده بافت‌های شهرستان‌های سرابله، ملکشاهی و دره‌شهر طی مراحل قانونی در دست اقدام است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: بیش از 500 هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت‌های فرسوده و 230 هکتار را نیز سکونتگاه‌های غیر رسمی تشکیل می‌دهد که این میزان در مجموع 30 درصد محدوده شهری این استان را شامل می‌شود./م




منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار