براساس آخرین گزارش های ایستگاه های سنجش غبار میزان غلظت ریزگردها در هوای شهرستان های ایوان و مهران 2 برابر حد مجاز گزارش شده است.
کد خبر: ۲۶۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 25 July 2016
براساس آخرین گزارش های ایستگاه های سنجش غبار میزان غلظت ریزگردها در هوای شهرستان های ایوان و مهران 2 برابر حد مجاز گزارش شده است.

به گزارش تابناک ایلام ،علی طاهر سارایی روز دوشنبه  اظهار کرد: روند فعالیت توده گرد و خاک رقیق و کاهشی است، افزود: میزان ذرات معلق در هوای شهرستان های ایلام و سرابله نیز یک و نیم برابر حد مجاز (حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم در مترمکعب) ثبت شده و در دیگر نقاط استان وضعیت عادی است.
سارایی یادآور شد: 2 توده گرد و غبار عصر دیروز وارد هوای استان شد و تا ساعاتی از شبانه روز میزان غلظت آنها تا چندین برابر حد مجاز پیش رفت به گونه ای که کمیته اضطرار آلودگی هوا در استان برای تعطیلی یا تاخیر در ساعات کاری ادارت تشکیل شد.
وی گفت: اما با توجه به اینکه به تدریج از غلظت این توده ها کاسته شد موضوع تعطیل یا تاخیر در شروع به کار ادارات مناطق درگیر با ریزگردها در نشست کمیته اضطرار استان ایلام مصوب نشد.
عدم خروج از منزل و قرار نگرفتن در هوای آزاد، مصرف شیر فراوان، استفاده از ماسک های فیلتردار، اجتناب از کوهنوردی و ورزش های هوازی از توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به مردم به ویژه گروه های حساس چون زنان باردار، کودکان، افراد سالخورده، بیماران سرطانی، ریوی، قلبی عروقی و جانبازان شیمیایی در هنگام ورود ریزگردها است.
هوای استان ایلام از ابتدای امسال 35 روز هوای آلوده و ناسالم ناشی از پدیده ریزگردها داشته است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار