اول مرداد سال 90 بود بعد ازظهر یک روز گرم تابستانی مثل خیلی از بچه ها می خواست با پدر و مادرش به بیرون برود، هنوز در ماشین را کامل نبسته بود که رویاهای کودکی اش با شلیگ گلوله دو ناجوانمرد به سیاهی تبدیل شد و پدرش داریوش رضایی نژاد در مقابل چشمان حیرت زده اش به شهادت رساندند.
کد خبر: ۲۶۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 24 July 2016
به گزارش تابناک ایلام؛اسم آرمیتا که می آید از او موهای بلند و سیاهی در ذهن ها مجسم می شود و یا آن پیراهن قرمز رنگ که با آن در کنار رهبر معظم انقلاب عکس یادگاری می گیرد.

اما امروز در پنجمین سالگرد شهادت پدر، آرمیتا دیگر به سن تکلیف رسیده و با روسری رنگی و چادر عبای مشکلی رنگ در کنار مادرش در مراسم بزرگداشت پدرش حاضر شده است.

اگر چه در جشن تکلیف پدر در کنارش نبود تا چادر نماز سفید رنگ را سرش کند و مهر نماز و سجاده را برای اولین نمازش پهن کند و به او هدیه بدهد ولی رهبر معظم انقلاب به نیابت از این شهید، هدیه ایی برای آرمیتا در مشهد مقدس فرستاد تا او جای خالی پدر را در این مراسم احساس نکند.

چشمان معصومش با ابروهای پیوندی مشکی رنگ و لبانی خندان در قاب روسری رنگی سرش تصویری معصومانه از او نشان می دهد، هنوز شیطنت های کودکانه اش را دارد، از او در مورد خاطره ای از پدرش می پرسم و بعد از کمی مکث و فکر می گوید: خاطره زیادی ندارم ولی بهترین خاطره ام مربوط به روزی است که بابا از سرکار برگشته بود و خیلی خسته، با اصرار از او خواستم تا با هم پارک برویم ولی مادر به علت خستگی مانع شد، خیلی ناراخت بودم ولی پدرم با
درخواست من موافقت کرد و با وجود خستگی زیاد من و مادرم را به پارک برد.

از او یک جمله در مورد پدرش می پرسم و با لبخندی پاسخ می دهد: دلم برات تنگ شده، خیلی دوستت دارم و بهت افتخار می کنم بابا.

** سراسر زندگی با پسرم داریوش خاطره است
ترکیه تمری مادر شهید داریوش رضایی نژاد در این آیین حضور دارد و با چشمانی گریان از دوری پنج ساله پسرش می گوید: سراسر زندگی 35 ساله با پسرم خاطره است، همیشه لبخند بر لب داشت و شاد و خندان بود و خیلی به من و پدر و دیگر اعضای خانواده اش احترام می گذاشت.

وی ادامه داد: فقیر و غنی از دیدگاهش یکی بود، احترام دیگران در اولویتش بود، خیلی به فقرا توجه داشت و همیشه این جمله را برای من تکرار می کرد: هر آرزویی که برای من داری برای بقیه هم داشته باش.

آخرین باری که برای دیدار خانواده اش به آبدانان آمده بود قول داد برای زایمان خواهرش که شهریورماه بود برگردد ولی بعد از چند روز میهمان ابدی آسمانی ها شد.

** داریوش بدون ادعا به مردم و کشورش خدمت کرد
شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد نیز در این آیین گفت: داریوش علاقه زیادی به استان ایلام و مردمانش داشت و در طول دوران زندگی بدون داشتن هیچگونه ادعایی تمام سعی اش را برای خدمت به ایران بکار گرفت.

وی گفت: در طول 11 سال زندگی مشترکی که داشتیم بی ادعا خدمت کرد و با دید و منشی بزرگ توقع هیچگونه پاداشی نداشت.

وی تاکید کرد: تاریخ در مورد خدماتی که داریوش به کشور و نظام داده و بازگو نشده قضاوت خواهد کرد.

**
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: با وجود مشکلات و موانع پیش رو مردم ایران همواره در صحنه حضور داشته و هیچگاه در مقابله با دشمن عقب نشینی نکرده اند.

حسین کلانتری اظهار کرد: ایران ثابت کرده در راه اهل بیت عصمت و طهارت و پشتیبانی از ولایت فقیه مستدام بوده و هیچ کوتاهی در این زمینه نخواهد داشت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این آیین گفت: استان ایلام از ابتدای حرکت امام راحل برای تشکیل انقلاب پیش قدم بوده و همواره حمایت لازم از ایشان داشته اند.

سلیمان رستمیان تاکید کرد: مردم این استان برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب شهدای زیادی را تقدیم کرده که نمونه بارز آن شهید داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته ای کشور است.

در این آیین که به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید داریوش رضایی نژاد در مسجد جامع ایلام برگزار شد، معاون سازمان انرژی اتمی، جمع زیادی از مسئولان استانی و کشوری، فرماندهان نظامی و انتظامی، کارکنان دستگاه های اجرایی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

دانشمند هسته ای شهید داریوش رضایی نژاد متولد 1355 در آبدانان از توابع استان ایلام روز یکم مرداد 1390 در سن 35 سالگی به ضرب گلوله عوامل صهیونیستی در مقابل منزلش در تهران و در برابر چشمان همسر و دختر خردسالش به شهادت رسید.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعیده السادات از شهرستان استان فارس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
آرمیتا جونم باور میکنی وقتی عکست رو میبینم احساس خوبی بهم دست میده انرزی میگیرم به خدا راست میگم خیلی دوست دارم علیرضا وهمه فرزندان شهدا رو دوست دارم من همیشه دعا میکنم که اسراییل وآمریگا این دو غولهای جهانی نابود بشن آرمیتا قول بده همیشه خنده رو لبات باشه اینجوری خشکل تری جیگر من قربون دل کوچیکت برم همشه به یاد پدرت وشهدا هستم مادرتم دوست دارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار