تلخند دردناک این روزهای شهر ایلام؛
اگر به ایلام بیایم و کلید دار شهر ایلام باشم در اولین اقدام هر کدام از یازده عضو شورای شهر را با یک ضربه به یکی از سیارات منظومه شمسی پرتاب کرده تا شهرداری و شهر ایلام برای همیشه نام شورای چهارم و اعضای آن را از خاطر فراموش کنند.
کد خبر: ۲۶۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 24 July 2016

امین محمدی::پس از زورآزمایی چندین ماهه شورا و شهردار و درست زمانی که پس از آخرین استیضاح شهردار با پنج رای موافق دیگر خیالش از ماندن در ساختمان اجاره ای شهرداری راحت شده بود، این بار در یک حرکت انتحاری موافقان همیشگی قبادیان هم در صف مخالفین قرار گرفته و شهردار با 11 رای مخالف از کار برکنار شد.

اینکه چه اتفاقی رخ داد که قبادیان مسئولیت شهر را بر عهده گرفت و چقدر سریع از کار برکنار شد خود طول و تفسیری دراز دارد که شاه بیت آن در عدم هماهنگی با خواسته های شوراییان است.

خشتی که از اول کج نهاده شد باعث گردید که در این بین با رفتار عمد گونه ی شورای شهر ایلام به ریختن آبروی کسانی ختم شود که به گمان خود عیدی آخر سال را بدون سر و صدا دریافت کرده اند.

هرچند تعدادی از اسامی لیست پاداش های شهرداری مخدوش بوده و دانستن آن اسامی هنوز برای مردم نوعی هیجان کاذب دارد، ولی تب پرداختهای شهرداری ایلام که در ظاهر بدون هماهنگی شورا بوده و در باطن شوراییان کاملا از نفس عمل اطلاع داشته اند تقریبا فروکش کرده است.

از طرفی مشکلات پیش آمده در این چند ماه و باز شدن پای شهردار و چند نفر از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر به دادگاه و تشکیل پرونده برای هرکدام از آنها مردم را چشم انتظار اجرای قانون گذاشته و ملت انتظار دارند که حق به حق دار برسد.

به هر حال امروز دیگر قبادیان شهردار ایلام نبوده و مردم چشم انتظار یک شاهکار جدید دیگر از نمایندگان خود در شورای شهر هستند.شاهکاری که در انتخاب منصور پور و قبادیان و عزل آنها توسط شورای چهارم تجلی پیدا کرده و با انتخاب سومین شهردار در طول 3 سال به سر حد کمال خواهد رسید.

بدون شک با توجه به علایق و سلایق شخصی که در اکثریت شورای شهر ایلام سراغ داریم خیر و نیکی و ثواب در انتخاب شهردار بعدی ایلام نقطه ی کوری است که با ذره بین هم دیدن آن سخت به نظر می رسد.ولی به هر جهت هم قبیله ای های این دوستان به آنها رای داده و امروز نماینده ی همه مردم ایلام در شورای شهر می باشند.همه ما نیز باید به انتخاب آنها احترام گذاشته و دندان روی جگر گذاشته و تحمل کنیم تا این یکسال باقیمانده نیز به اتمام برسد.

البته این سخن شامل همه اعضای شورای شهر نبوده و در میان آنها هستند افرادی که مخالف هم اگر باشند یک مخالف با اخلاق هستند.

ولی نکته جالب و اصلی مطلب ما انتخاب سلمان خان و یا شاهرخ خان یا آمیتا باچان به عنوان شهردار ایلام است.

شنیده ها از کوچه و خیابان و محافل عمومی و خصوصی به گوش می رسد اینطور حکایت می کند که قرار است یکی از بازیگران مطرح هالیوود به ایلام آمده و مسئولیت امور شهری را بر عهده بگیرد.

یکی از همین آرتیست های هندی در تشریح برنامه های خود برای شهر ایلام گفت: اگر به ایلام بیایم و کلید دار شهر ایلام باشم در اولین اقدام هر کدام از یازده عضو شورای شهر را با یک ضربه به یکی از سیارات منظومه شمسی پرتاب کرده تا شهرداری و شهر ایلام برای همیشه نام شورای چهارم و اعضای آن را از خاطر فراموش کنند.

سلمان خان ادامه داد:در مرحله بعدی ساختمان شهرداری ایلام را تخلیه کرده و جز تعداد معدودی که بر اساس قانون و شایستگی استخدام شده اند ،مابقی را از ورود مجدد به شهرداری منع می کنم.

وی متذکر شد : برنامه بعدی من در شهرداری ایلام سامان دادن به وضعیت مالی شهرداری است.از آمیتا که همکاری دست پاک است خواهش می کنم گزارشی دقیق از درآمدهای شهرداری ایلام به همراه درآمدهایی که از محل اخراج کارکنان ناکارآمد کسب کرده ایم را برای من تهیه کرده تا بر اساس آن برنامه ریزی نماییم.

سلمان خان خوش تیپ سپس فرمایش فرمود: 12 ماشین شهرداری در اختیار شورای شهر بوده که با تبعید آنها به فضا امروز بی استفاده مانده اند،این خودرو ها را تبدیل به ریال کرده و در راستای بازسازی خرابی هایی که مسببش شوراییان است هزینه خواهم کرد.

با چند تن از بر و بچ گردن کلفت بمبئی به دفتر کار آن 35 نفر (خصوصا4نفر مجهول الهویه) رفته و ضمن کتک کاری آنها به رسم فیلمهای هندی همه آن کارتهای هدیه را پس گرفته و به خزانه شهرداری عودت خواهم داد.

سلمان خان سپس به تشریح برنامه های عمرانی خود  برای شهر ایلام پرداخت و گفت : با یک دم مسیحایی دقیقا به رسم فیلمهای هندی تمام خیابانهای ایلام را بدون قطع حتی یک درخت تعریض خواهم کرد.با یک چشم غره و تهدید کلامی همه صنوف مزاحم را به خارج از شهر فراری خواهم داد.

از ضربات مشت آهنین خود استفاده کرده و بافتهای فرسوده را تخریب و در آن واحد ساختمانهای جدید برای شهر ایلام خواهم ساخت.

از پرداخت عوارض و حق نقشه و پروانه به سازمان نظام مهندسی تا اطلاع ثانوی جلوگیری به عمل آورده و اجازه نخواهم داد فشار کسب مجوز و پروانه مردم را از ساخت خانه پشیمان کند.در حال حاضر دریافتی نظام مهندسی از مردم بایت همین کاغذ بازی ها چندین برابر شهرداری بوده و این در حالی است که کمترین خدماتی توسط این سازمان به مردم داده نمی شود.

سلمان خان در آخر متذکر شد : خلاصه به رسم فیلمهای بالیوود خودمان ظرف مدت 48 ساعت ایلام را آباد کرده و پروژه بعدی را آغاز خو.اهم کرد.شاهرخ خان و آمیتا هم هر کدام برنامه ی مشابهی داشتند که تبعید 11 شورایی به فضا و تخته کردن درب نظام مهندسی از مشترکات آنها بود.

به هر حال وضعیت امروز شهر ایلام این است و برای تغییر آن باید منتظر ماند تا شورای چهارم به اتمام برسد.هرچند بدون تعارف عرض کنم که با این نوع انتخاب و نگاه قبیله ای و عدم انتخاب شایسته توسط مردم به شورای پنجم هم نمی توان زیاد امیدوار بود.مردم باید از اینگونه اتفاقات درس گرفته و شهر و شهروندان را فدای تفکرات قبیله ای ننمایند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
خانم ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
جانا سخن اززبان مامیگویی !امیدوارم روزی بساط شوراهاازاین. مملکت برچیده شود چه میراث شومی است این شورا جایی که عده ای باهرترفندی واردآن می شوند وبه دنبال منافع خودونزدیکانشان هستندهمه جای کشورنام شورا بابذل وبخشش بیت المال وامتیازهای خاص برای اعضا وسواستفاده ازموقعیت وفسادگره خورده
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
کاش شوراهای بخش وشهرستان در کل کشور برچیده شوند ......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
درب نظام مهندسي تخته بشه ؟!
اين حرف خيلي مضحك است.
بفرمائيد نظام مهندسي بايد ساماندهي بشه و آن هم در صلاحيت شهردار نخواد بود.
مقررات ملي ساختمان همانطور كه از اسمش پيدا قانون ملي است و در خدمت ساخت و ساز استاندارد و ايمني مردم است.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
آي گفتي واقعا كاهش دولت جهت صرفه جويي در پرداخت حقوق به اعضاي شوراها و هزينه هاي انتخاباتي و ... تشكيل شورا در شهرداري ها را لغو نمايد و انتخاب شهردار نيز همانند ساير دستگاههاي اجرايي انجام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار