مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام؛
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بهسازی بافت های فرسوده ثبت نام کنند.
کد خبر: ۲۶۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 23 July 2016

بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها مکلف هستند با توجه به سیاست های راهبردی و حمایت هایی که ایجاد می کنند از طریق تشویق و سیاست گذاری برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، سالانه ۱۰ درصد از بافت های فرسوده را با مشارکت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی نوسازی و بهسازی کنند.

 

به گزارش تابناک ایلام؛سید کمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: رویکرد دولت ارتقای این فضاها است و در این زمینه تسهیلات لازم برای بازسازی این فضاها به متقاضیان پرداخت می کند.

به گفته وی، تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت های فرسوده 300 و 400 میلیون ریالی برای هر واحد مسکونی است که 10 درصد از سود وام توسط دولت و متقاضیان نیز 11 درصد سود را در اقساط دراز مدت پرداخت می کنند.

وی یادآور شد: سهمیه احیای بافت های فرسوده این استان در سال گذشته هشت هزار واحد بود که از این میزان تاکنون یک هزار و 900 نفر برای دریافت وام و تسهیلات نوسازی ثبت نام کرده و یک هزار و 600 نفر با بانک های عامل عقد قرارداد منعقد کرده اند.

میرجعفریان تاکید کرد: سامانه ثبت نام تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده استان همچنان فعال است و متقاضیان می توانند از این فرصت استثایی جهت تکمیل ظرفیت های خالی استفاده و برای تکمیل پرونده خود به کارگزینی و مرکز عمران بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.

وی گفت: برای شش سال آینده نوسازی 53 هزار واحد مسکونی در شهرستان های ایوان، ایلام و آبدانان با 550 هکتار مساحت هدف گذاری شده و مطالعات بیش از 180 هکتار از محدوده بافت های شهرستان های سرابله، ملکشاهی و دره شهر طی مراحل قانونی نیز در دست اقدام است.

به گزارش تابناک ایلام،بیش از 500 هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و 230 هکتار را نیز سکونت گاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع 30 درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود.

بیش از 90 هزار نفر در شهرهای ایلام، ایوان و آبدانان در محدوده بافت فرسوده سکونت دارند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار