کد خبر: ۲۶۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶ 22 July 2016
مازیار سلیمان نژاد شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تلاش بیش از یک ساعته نیروهای امدادی و اقشار مختلف مردم و افراد حاضر در محل، محدوده اصلی آتش سوزی این منطقه مهار شد.
وی افزود: هم اکنون تنها بوته ها و کنده های واقع در مرکز و کانون آتش سوزی در حال سوختن و دود کردن است که خطری برای منطقه و شعله ور شدن دوباره ندارد.
وی با بیان اینکه گروه های دیده بان تا فردا که از خاموشی کامل آتش اطمینان حاصل کنیم در منطقه مستقر هستند، گفت: سهل انگاری عامل انسانی و گردشگران باعث بروز این حادثه شد که پس از روشن کردن آتش، در هنگام بازگشت آن را خاموش نکردند.
سلیمان نژاد به مردم و گردشگران توصیه اکید کرد با توجه به پوشش متراکم گیاهان به علت بارندگی های مناسب سال گذشته و امسال، این پوشش گیاهی در مناطق طبیعی و جنگل ها مستعد آتش سوزی هستند و باید هنگام حضور در طبیعت موارد ایمنی برای جلوگیری از آتش سوزی را رعایت کنند.
منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با گستره 33 هزار هکتار در چهار شهرستان ایلام، سیروان، ایوان و چرداول واقع است.
در سه ماه نخست امسال چهار فقره آتش سوزی جزیی و کوچک در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان ایلام رخ داد که در این حوادث 11 هکتار از اراضی تحت مدیریت به علت وقوع آتش سوزی ها خسارت دید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار