مدیر آموزش و پرورش ایوان گفت: : اولیا باید بدانند که انتخاب رشته برای فرزندان آنها مهم و آینده آنها را رقم می زند لذا براساس استعداد و توانمندی شان آنها را یاری کنند.
کد خبر: ۲۶۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 21 July 2016
مدیر آموزش و پرورش ایوان گفت: : اولیا باید بدانند که  انتخاب  رشته برای فرزندان آنها مهم و آینده آنها را رقم می زند لذا براساس استعداد و توانمندی شان آنها را یاری کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛علیرضا پناهی اظهار کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت تحصیل در رشته تجربی و برای ایجاد توازن در بین رشته های تحصیلی، آموزش و پرورش بر اساس نمره و معدل سه ساله دوره متوسطه اول و بررسی های مشاوره ایی و رتبه بندی دانش آموزان، نسبت به هدایت تحصیلی آنها اقدام می کند.

وی افزود: ثبت نام در رشته های تحصیلی بر اساس ظرفیت پذیرش در مقطع دوم متوسطه و توجه به سوابق تحصیلی سه ساله هفتم، هشتم و نهم و گرفتن آزمون از طریق مشاوره صورت می گیرد.

پناهی تاکید کرد: امسال هدایت تحصیلی از کلاس نهم و از طریق آزمون های رغبت سنجی، سلامت روانی و رفتاری، استعداد سنجی و نظرخواهی به صورت تستی و به مدت 150 دقیقه در واحدهای آموزشی این مقاطع توسط مشاورین و مدیران مدارس صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش ایوان گفت: مجموعه خروجی این آزمون ها 35 امتیاز تعریف شده به این صورت که 10 امتیاز توسط مشاور 10 امتیاز توسط اولیا دانش آموزان 10 امتیاز توسط معلمان درس های مرتبط و پنج امتیاز نیز توسط خود دانش آموز که در انتخاب رشته تحصیلی خود سهیم باشند، در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: 65 امتیاز باقی مانده نیز با توجه به سوابق تحصیلی برای دانش آموز جهت انتخاب 12 رشته تحصیلی بر اساس اولویت در نظر گرفته می شود.

پناهی اضافه کرد: اولیا باید بدانند که این انتخاب برای فرزندان آنها مهم و آینده آنها را رقم می زند لذا براساس استعداد و توانمندی شان آنها را یاری کنند نه بر اساس احساسات و چشم و هم چشمی های بی اساس که ممکن است به آینده فرزند آنها آسیب برساند.

وی با اشاره به تراکم زیاد و خارج از ظرفیت تحصیل در رشته تجربی در این شهرستان گفت: از مجموع یک هزار و 56 نفر شرکت کنندگان در آزمون سراسری دانشگاه ها، گرایش 806 نفر علوم تجربی و 252 نفر سایر رشته ها بود در حالیکه ظرفیت پذیرش مراکز آموزش عالی کمتر از این است.

مدیر آموزش و پرورش ایوان تاکید کرد: اولیا باید دانش آموزان را در انتخاب رشته آزاد بگذارند و در صورتی که فرزندان آنها تمایل به ادامه تحصیل در رشته تجربی دارد اما موفق به پذیرش در این رشته نشده با ایجاد آرامش بستر روحی مناسب در سایر رشته ها و بر اساس توانایی آنها را فراهم سازند.

وی افزود: 549 دانش آموز در پایه نهم این شهرستان تحصیل کرده اند که از این تعداد 277 پسر و 272 نفر دختر هستند که اکثر آنها مایل به ادامه تحصیل در رشته علوم تجربی هستند در حالیکه ظرفیت پذیرش در رشته علوم تجربی 140 نفر (70 دختر و 70 پسر) است.

شهرستان ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار