فرماندار مهران در جلسه کارگروه سلامت شهرستان مهران گفت: وجود جیرجیرک ها زمینه ساز بیماری های گوناگون و نیز متضرر شدن کشاورزان و باغداران شهرستان مهران می شود.
کد خبر: ۲۶۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 18 July 2016
فرماندار مهران در جلسه کارگروه سلامت شهرستان مهران گفت: وجود جیرجیرک ها زمینه ساز بیماری های گوناگون و نیز متضرر شدن کشاورزان و باغداران شهرستان مهران می شود.


به گزارش تابناک ایلام
؛هجوم جیرجیرک های سیاه به خیابان ها، کوچه ها و منازل مردم در شب باعث ترس کودکان و خردسالان و آلودگی صوتی شده است.

به گفته کارشناسان محیط زیست بارش های مناسب امسال بعد از چندین سال خشکسالی، پوشش گیاهی انبوه و گرمای زودرس موجب تغییر شرایط اکولوژی و تکثیر جیرجیرک ها شده است.

فرماندار مهران در جلسه کارگروه سلامت شهرستان مهران اظهار کرد: وجود این گونه حشرات زمینه ساز بیماری های گوناگون و نیز متضرر شدن کشاورزان و باغداران شهرستان مهران می شود.

مراد ناصری افزود: لازم است که برای جلوگیری و از بین بردن اینگونه حشرات در شهرستان ، به ویژه در فازهای یک و 2و مناطق فرخ اباد و رستم آباد با توجه به نزدیکی به مزارع کشاورزی و تجمع فراوان آنها در این مکانها تمهیدات لازم را اندیشید.

وی تصریح کرد: ارگان های ذیربط در شهرستان باید با شناسایی دقیق کانون های تجمع این گونه حشرات و سم پاشی منطقه با رعایت کامل مسائل بهداشتی و زیست محیطی و با همکاری و تعامل سایر ادارت اقدام کنند.

فرماندار مهران گفت: شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی شهرستان مهران شبانه نسبت به سم پاشی کانون های تجمع جیرجیرک ها در شهرستان اقدام می کنند.

وی یاد آور شد:حمله جیرجیرک ها به شهرستان مرزی مهران مشکلی است که نباید به راحتی از آن گذشت، چرا که مهران روزانه شاهد تردد هزاران زائر عتبات عالیات است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار