رسانه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش، پس از ماه‌ها گمانه‌زنی درباره کشته شدن عمرالشیشانی معروف به وزیر جنگ داعش، به کشته شدن وی اعتراف کردند. در حالی که نیروهای آمریکایی مدعی هستند، الشیشانی در حملات هوایی آنها کشته شده است، داعش کشته شدن وی را در درگیری‌ها برای دفع حملات در مسیر رسیدن نیروهای عراقی به موصل گزارش کرده است.
کد خبر: ۲۶۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 14 July 2016
الاعماق بنگاه خبری وابسته به خلافت خودخوانده داعش اعتراف کرده که ترخان تایمورازویچ باتراشویلی، معروف به ابوعمرالشیشانی (چچنی) فرمانده ارشد نظامی این گروه ـ که به وزیر جنگ داعش معروف بود ـ در شرقاط در جنوب موصل کشته شده است.

به گزارش «تابناک»، اعلام کشته شدن الشیشانی در حالی است که بنا به گزارش سی‌ان‌ان، ارتش آمریکا در حال بررسی گزارش‌ها برای تأیید کشته شدن وی است. مقامات نظامی آمریکایی از ماه مارس سال جاری احتمال کشته شدن الشیشانی در حملات هوایی آمریکا به داعش را مطرح کرده بودند، ولی داعش با انتشار تصاویری از این فرمانده ارشد خود، ادعاهای مربوط به هلاکت وی را رد کرده بود.

عمر الشیشانی که در گرجستان متولد شده، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی در ارتش گرجستان عضویت داشت، ولی به دلیل ابتلا به بیماری سل، از ارتش بیرون آمد. در‌‌ همان سال، پلیس گرجستان به اتهام داشتن اسلحه غیر قانونی، او را بازداشت کرد. وی در درگیری‌های اوستیای جنوبی و همچنین خاورمیانه شرکت داشته و گروهک «جیش المهاجرین و الانصار» را که شامل عناصر چچنی حاضر در جنگ داخلی در سوریه است، فرماندهی کرد. وی از سال ۲۰۱۳ با داعش اعلام بیعت کرد و به یکی از فرماندهان اصلی داعش در شمال سوریه تبدیل شد.

داعش سرانجام به هلاکت عمر الشیشانی اعتراف کرد

شهر شرقاط که داعش آن را به عنوان محل هلاکت الشیشانی اعلام کرده در ۲۵۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و از دو سال پیش تاکنون تحت اشغال داعش قرار دارد و مهم‌ترین پناهگاه داعش در استان صلاح الدین به شمار می‌رود. به گفته مقامات عراقی ۹۰ درصد این استان خارج از کنترل داعش قرار دارد و فقط شرقاط و مناطق کمی در اشغال داعش مانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار