معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام؛
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: مبارزه با 40 هزار هکتار جنگل آلوده به آفت لورانتوس و پاکسازی جنگل ها از این گیاه نیمه انگلی نیازمند تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر: ۲۶۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 14 July 2016
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: مبارزه با 40 هزار هکتار جنگل آلوده به آفت لورانتوس و پاکسازی جنگل ها از این گیاه نیمه انگلی نیازمند تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار است.


به گزارش تابناک ایلام
؛یاسم خان محمدیان اظهار کرد: قرار است از40هزارهکتار اراضی جنگلی آلوده، امسال عملیات پاکسازی در 15 هزار هکتار آن انجام شود.

وی افزود: اجرای این روند در سال های آینده نیز تا پاکسازی کامل جنگل های استان از وجود این آفت نیمه انگلی که تهدید جدی برای درختان است در قالب برنامه گیاه پزشکی ادامه پیدا می کند.

خان محمدیان یادآور شد: در طول سال های 81 تا 94 مبارزه با گیاه نیمه انگلی لورانتوس در سطح 11 هزار و 246 هکتار از جنگل های استان ایلام صورت گرفت که بیش از 11 هزار هکتار آن در سال گذشته انجام شد.

وی تاکید کرد: مبارزه با 40 هزار هکتار جنگل آلوده به آفت لورانتوس و پاکسازی جنگل ها از این گیاه نیمه انگلی نیازمند تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار است که طبق برآوردهای انجام گرفته برای هر هکتار از جنگل ها 500 هزار ریال هزینه خواهد شد.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: گیاه نیمه انگلی لورانتوس که بیش از یک دهه است گریبان درختان جنگلی این استان را گرفته است با چسبیدن به درختان بلوط، کیکم و ارژن از مواد معدنی و ریزمغذی های درخت میزبان استفاده می کند و باعث مصرف آب زیاد در درختان و ایجاد استرس کم آبی در میزبان خود می شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که این گیاه به ساقه و تنه درختان پیچیده و از آب و مواد غذایی میزبان خود تغذیه می کند موجب خشک شدن تدریجی ساقه و شاخه هایی که بالاتر از گیاه لورانتوس قرار دارند و حتی گاهی باعث خشک شدن درخت میزبان به علت نرسیدن آب به این نواحی می شود.

خان محمدیان با بیان اینکه بذر این گیاه بیشتر از طریق پرندگان انتقال می یابد، افزود: این آفت برای رشد و تکثیر و گسترش خود نیاز به نور زیاد دارد و سایه از رشد و تراکم این گیاه انگلی کم می کند.

وی خاطر نشان کرد: بهترین زمان مبارزه با این آفت از اوایل فروردین تا آبان ماه هر سال است که هنوز بذر آن قابلیت تکثیر، جابجایی، گسترش و چسبندگی ندارد.

وی یادآور شد: در این موقع از سال می توان با روش های مکانیکی و با استفاده از اداوات ساده ای چون اره، تیشه، تبر و داس از فاصله 20 تا 30 سانتیمتری پایین تر از محل آلودگی شاخه های آلوده را قطع کرد.

از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 800 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده که سهم جنگل از این عرصه ها 641 هزار و 667 هکتار است. /ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
ای کاش دراین زمینه ازمردم وگروههای مردم نهادوحامی محیط زیست کمک بگیرید برای اینکارفقط به فرهنگ سازی وفراخوان ازرسانه های استانی وفضای مجازی نیازه باسازماندهی همین مردم طرفدارطبیعت که کم هم نیستند میشه قسمت اعظم کارروانجام داد
ايرانى
|
Canada
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
بودجه اش را ازاختلاس كنندگان محترم ومتدين تامين كنيد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار