سرپرست پارک اطلاعات و فناوری ایلام خبرداد
سرپرست پارک اطلاعات و فناوری ایلام گفت:ازتعداد76طرح،19 طرح در بخش کشاورزی، 26 طرح در بخش ای سی تی و 28 طرح در بخش صنعت مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت سه طرح برتر با اعطای جوایز 10 میلیون ریال تا سه میلیون ریال انتخاب شدند.
کد خبر: ۲۵۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 12 July 2016
سرپرست پارک اطلاعات و فناوری ایلام گفت:ازتعداد76طرح،19 طرح در بخش کشاورزی، 26 طرح در بخش ای سی تی و 28 طرح در بخش صنعت مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت سه طرح برتر با اعطای جوایز 10 میلیون ریال تا سه میلیون ریال انتخاب شدند.


به گزارش تابناک ایلام
؛کامران طاهرپور روز سه شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره ایده های ثروت ساز در دانشگاه ایلام اظهار کرد: در راستای فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان این جشنواره شکل گرفته است تا از این راه بتوان با استفاده از ایده ها و اندیشه های مختلف در سطح استان فرهنگ فن آوری و کارآفرینی به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند.

وی افزود: دراستان ایلام در کنار مزایای متعدد نسبی وخدادادی تنگناهایی از جمله ضعف فرهنگ فنآوری وجود دارد و طبق اطلاعات موجود تعداد افرادی که صاحب ایده هستند کم است و کمبود ایده های خلاق و نوآور از دغدغه های نهاد و سازمان های این استان است.

وی یادآور شد: به همین منظور دانشگاه ایلام و پارک علم وفن آوری جشنواره ایده های ثروت ساز را در راستای رشد و توسعه فرهنگ فن آوری و تولید ثروت از دانایی افراد برگزار کرد تا بتواند این استعدادها را شناسایی و در جهت پیشرفت استان از طرح های آنها استفاده کرد.

وی یکی دیگر از مشکلات در این زمینه را ضعیف بودن فرهنگ کار گروهی اعلام کرد و گفت: به همین دلیل دانشگاه ایلام، پارک فن آوری، بنیاد نخبگان، جهاد دانشگاهی و سایر نهاد و ارگان های شهر سعی در تقویت فرهنگ کار گروهی دارند.

طاهر پور تصریح کرد: استقبال کم نظیر از این جشنواره در مقاطع دانش آموزی، دانشجویی، اساتیدی و ارسال شدن 196 طرح بعد از ارزیابی های اولیه 76 طرح واجد شرایط شناخته شدند و در بخش اول جشنواره در سه بخش تخصصی کشاورزی، ای سی تی و صنعت مورد بررسی قرار گرفتند.

سرپرست پارک علم وفنآوری ایلام اعلام کرد: از این تعداد 19 طرح در بخش کشاورزی، 26 طرح در بخش ای سی تی و 28 طرح در بخش صنعت مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت سه طرح برتر با اعطای جوایز 10 میلیون ریال تا سه میلیون ریال انتخاب شدند.

طاهر پور تاکید کرد: طرح های برگزیده شده در این جشنواره می توانند از تسهیلات موجود در پارک علم و فن آوری و مراکز رشد استان و حمایت های خاصی برای ارتقا و تکمیل چرخه کار برخودار شوند.

وی اظهار کرد: ایلام به دلایل مختلف از مراکز دانش بنیان کشور عقب است که در تلاش هستیم با حمایت استاندار و پارک علم و فن آوری دانشگاه ایلام، دانشگاه آزاد، بنیاد ملی نخبگان و سایر دست اندرکاران با جدیت در زمینه طرح های دانش بنیان و ایجاد ثروت از این ایده ها با همدلی و تعامل سازنده برای جبران این عقب ماندگی در زمینه توسعه فن آوری اقدام کنیم.
در حال حاضر استان ایلام دارای 2 مرکز دانش بنیان است.

آیین افتتاح نخستین جشنواره ایده های ثروت ساز در سالن همایش های دانشگاه ایلام و با حضور استاندار و دیگرمسئولان استانی، اساتید و دانشجویان و جمعی از نخبگان و ایده پردازان استان برگزار شد. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار