دبیر کمیته بررسی طرح های تولیدی؛
دبیر کمیته بررسی طرح های تولیدی گفت:برای حمایت از طرح های تولیدی وصنعتی نیازمند همکاری بیشتر بانک ها هستیم تا از این فرصت بهینه استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۵۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 12 July 2016
دبیر کمیته بررسی طرح های تولیدی گفت:برای حمایت از طرح های تولیدی وصنعتی  نیازمند همکاری بیشتر بانک ها هستیم تا از این فرصت بهینه استفاده کنیم.

به گزارش تابناک ایلام
؛یاراله نصیری روز سه شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: این طرح ها شامل 100 طرح در بخش کشاورزی و حدود 50 طرح در بخش صنعت بودند که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند.

وی افزود: پس از بررسی و ارزیابی کارشناسی از سوی مدیران بانک های استان در خصوص وضعیت بدهی ها و معوقات با بسیاری از این طرح ها که به تعهدات قبلی خود در خصوص بانک عمل کرده بودند مبنی بر پرداخت سرمایه در گردش موافقت شد.

نصیری تاکید کرد: برخی از این طرح ها با توجه به انباشت بدهی ها و همچنین تملیک وثایق و تضامین از سوی بانک ها برای ارزیابی بیشتر به بانک ها عودت شدند.

وی گفت: استان های دیگری از ظرفیت اقتصاد مقاومتی در حمایت از طرح های تولیدی و صنعتی خود نهایت استفاده را می کنند و ما در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر بانک ها هستیم تا از این فرصت بهینه استفاده کنیم.

وی یادآور شد: جذب بیشتر تسهیلات نقش موثری در راه اندازی طرح های تولید، اشتغال و همچنین اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد.

نصیری اضافه کرد: همه باید با یک دید اقتصاد مقاومتی به مشکلات طرح ها نگاه کنیم و در راستای رفع موانع موجود تلاشی فراتر از توان خود به خرج دهیم.

وی همچنین از بانک ها خواست طرح هایی که مجریان آن ها پیمانکاران هستند که به دلیل عدم دریافت طلب خود از دولت بدهکار سیستم بانکی هستند با همراهی بیشتر دستگاه ها و بانک های دولتی مواجه شوند تا بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

** دستور العمل اقتصاد مقاومتی بهترین فرصت برای رفع موانع تولید است

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: دستور العمل اقتصاد مقاومتی بهترین فرصت برای رفع موانع تولید است.

حیدر نعمتی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان در مناطق دور افتاده و محروم ایلام احداث شده اند که نیازمند حمایت و توجه اند تا بتوانند از این رکود و شرایط نامناسب اقتصادی عبور کنند.

وی افزود: اکنون دولت با تمام توان در راستای حمایت از این واحدها و رفع موانع تولیدی با دستور العمل اقتصاد مقاومتی پای کار آمده تا مشکلات این واحدها را برطرف نماید.

نعمتی تاکید کرد: برخی دستورالعمل های داخلی بانک ها موجب مشکلاتی در این زمینه شده که باید مدیران عامل بانک های استان با انعکاس مسایل و مشکلات بخشنامه ای خود به استانداری اعلام کنند تا از طریق رئیس ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی کشور برای رفع این مشکلات رایزنی صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به اهتمام ویژه مدیران ارشد استان و بانک های عامل در صورت ارائه برنامه های مناسب از سوی مجریان طرح ها و استفاده مناسب و سریع از ظرفیت اقتصاد مقاومتی بتوان بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی استان را برطرف کرد.

به گزارش تابناک ایلام، در این نشست مشکلات هشت طرح تولیدی استان از سوی مجریان طرح ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.

ستاد تسهیل و جذب سرمایه گذاری استان ایلامی یکی از ستادهای مهم استان در زمینه رفع مشکلات واحدهای تولیدی قدیمی و بررسی طرح های جدید است که مصوبات آن لازم الاجرا است و به صورت هتگی پیگیر مشکلات واحدهای تولیدی استان ایلام است.

بیش از 350 طرح تولیدی استان ایلام در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار