معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام :
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:استاندارد دارای جایگاه حاکمیتی خاصی در دنیاست و برای سازمان های بین المللی از اهمیت خاصی برخوردار است و حرف اول ملاک ارزیابی در کشورها را استاندارد می زند.
کد خبر: ۲۵۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 12 July 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:استاندارد دارای جایگاه حاکمیتی خاصی در دنیاست و برای سازمان های بین المللی از اهمیت خاصی برخوردار است و حرف اول ملاک ارزیابی در کشورها را استاندارد می زند.


به گزارش تابناک ایلام
؛حشمت الله عسگری روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل استاندارد استان ایلام اظهار کرد: مقوله مهم استاندارد در تمام زوایای زندگی مردم و اصول هزینه خانوارها نقش بسزایی دارد و پای این مقوله به همه موضوع های زندگی مردم باز شده است.

وی افزود: استاندارد دارای جایگاه حاکمیتی خاصی در دنیاست و برای سازمان های بین المللی از اهمیت خاصی برخوردار است و حرف اول ملاک ارزیابی در کشورها را استاندارد می زند.

معاون استاندار ایلام به نقش استاندارد در بخش های صنعتی، تولیدی و زیربنایی اشاره کرد و یادآور شد: استان ایلام در آستانه صنعتی شدن قرار دارد و با توجه به طرح های خوبی که در استان در آستانه بهره برداری است در آینده نه چندان دور باید این دستگاه اجرایی (استاندارد) بیش از پیش در جهت توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

عسگری گفت: در کنار صنعتی شدن، مقوله بزرگ دیگری بنام صادرات در استان ایلام وجود دارد چون امروز مرز مشترک مزیتی برای سرمایه گذاری، ثروت و درآمدزایی است و در هر حوزه ای که تولید و صادرات رونق بگیرد، نقش استاندارد برجسته است.

وی با اشاره به اینکه مرزهای چنگوله و چیلات استان ایلام با کشور عراق در حال باز شدن است، اضافه کرد: این موضوع خود اهمیت توجه بیش از حد به مقوله استاندارد را نشان می دهد چون پایداری در بازار مرهون استانداردهای ملی و بین المللی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: پیش از این حضور و نقش تجار ایرانی در بازار عراق بسیار کمرنگ بود حال انکه تولید داخلی برای داشتن توان رقابت و حضور در بازارهای بین المللی باید از مرز استانداردهای ملی عبور کنند.

مدیر کل سابق استاندارد ایلام نیز در این آیین گفت: کلید واژه توسعه اقتصادی کشور چه در بحث تولید داخلی و چه در صادرات، مقوله استاندارد سازی است.

محمد مددی اعتماد مردم به کالاهای دارای آرم استاندارد را مهمترین سرمایه و پشتیبان سازمان ملی استاندارد برشمرد و افزود: با وجود مرز بین المللی مهران در حوزه صادرات کالا به کشور عراق و اینکه استان به تازگی برای صنعتی شدن شتاب گرفته توجه به مقوله استاندارد سازی بیش از پیش احساس می شود.

وی یادآور شد: کارکنان یک مجموعه نقش مهمی در موفقیت آن مجموعه دارند و این موفقیت جز با مشارکت آنان امکان پذیر نیست.

مدی تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد در رویکرد خود از تجربیات کسانی که صاحب علم در این حوزه هستند استفاده خواهد کرد.

مدیرکل هماهنگی امور استان های سازمان ملی استاندارد نیز در سخنان کوتاهی گفت: استان ایلام از استان های آرام کشور است و در ارزیابی های سازمان که همه ساله در نیمه دوم انجام می شود، استاندارد ایلام موفق بوده است.

فریدون بلغاری با اشاره به اینکه پیشینه کاری مدیر جدید استاندارد استان ایلام بسیار خوب است، یادآور شد: جمع بندی کمیته ارزیابی در سازمان به این نتیجه رسید که مهناز همتی به عنوان مدیر جدیدکل معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه مهربانی و بخشندگی با کارکنان و اطرافیان توقع سازمان از مدیر جدید است، تاکید کرد: مسئولیت ها ماندگار نیست و این نام نیک است که می ماند.

در این آیین که با حضور رییس پژوهشگاه و مدیرکل هماهنگی امور استان های سازمان ملی استاندارد و جمعی از مدیران کل استان ایلام برگزار شد، مهناز همتی بعنوان مدیرکل جدید استاندارد استان ایلام معرفی و از خدمات و زحمات محمد مددی مدیرکل سابق تقدیر بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار