استاندار قزوین گفت: انتشار فیش‌های حقوقی نجومی در فضای مجازی سبب ایجاد بی اعتمادی مردم به نظام و دولت می‌شود.
کد خبر: ۲۵۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 12 July 2016
 به گزارش تابناک از قزوین، فریدون همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: در چند هفته اخیر شاهد انتشار فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران در فضای مجازی بودیم،‌ عده‌ای فکر می‌کنند این حرکت درست و مناسبی است درحالی‌که انتشار این فیش‌ها باعث ایجاد بی اعتمادی در بین مردم نسبت به نظام و دولت می‌شود.

وی افزود: در کشور ما فضای سیاسی حاکم شده و هر کاری را با سیاست گره می‌زنند،‌ انتشار فیش‌های حقوقی کار ناپسندی است که با توجه به فضای موجود هیچ‌کس جرئت ندارد در این فضا قوانین را نقص کند و اشکالات را بگوید، اگر این حرکت دلسوزانه بود باید مدارک و اسناد را برای مقام معظم رهبری می‌فرستادند تا بررسی شود.

استاندار خاطرنشان کرد: همه افرادی که در تشکیلات هستند از این مسائل با خبر هستند ولی بهتر است این نوع آسیب‌ها در محفل خصوصی و در محضر مقام معظم رهبری مطرح شود  و انتشاردهندگان از دولت و نهادهای مربوط بخواهند این پدیده را پیگیری و ساماندهی کنند.

وی تأکید کرد: انتشار فیش‌های حقوقی در شبکه‌های مجازی باعث آسیب رساندن به نظام می‌شود و جو جامعه را ملتهب می‌کند، به طوری که خانواده‌های ما نیز به حقوق ما شک کرده و می‌گویند حقوق دریافتی شما این مقدار نیست و توضیحات را  نمی‌پذیرند.

همتی خاطرنشان کرد: طبق قانون، پاداش هیئت مدیره‌ها می‌تواند  5 درصد سود خالص باشد که طبق آن رقم‌ها افزایش پیدا می‌کنند، این قانون مختص دولت فعلی نیست در همه ادوار بوده و هست، در این حرکت از شبکه مجازی برای بی‌اعتماد کردن مردم به نظام و مدیران کشور استفاده‌شده است درحالی‌که دریافتی همه مدیران به این صورت نیست.

وی تصریح کرد: اگر همه فیش‌های حقوقی مدیران نظام را منتشر کنیم مردم متوجه می‌شوند که از 10 هزار مدیر کشور درصد کمی حقوق با این ارقام دریافت می‌کنند و اغلب مدیران کار و تلاش می‌کنند و حقوق‌های کمتری دریافت می‌کنند.

استاندار خاطرنشان کرد: اگر این پرداخت‌ها غیرقانونی است و به‌عنوان فساد اداری می‌شناسیم، باید توجه کنیم که این پرداخت‌ها فسادی در چهارچوب قانون بوده و قانون به مجمع اختیار داده است که حقوق را تعین کند، اگر مجمع حقوق را نجومی تعیین کرده است مجمع مقصر است چراکه  باید با توجه به عرف و تلاش مدیران حقوق را مشخص می‌کردند.

وی تصریح کرد:‌ مدیران خودشان حقوق را تعیین نمی‌کنند و با توجه به جو ملتهب کسی جرأت نمی‌کند این را توضیح دهد، در حال حاضر خیلی از سازمان‌ها با این موضوع مشکل دارند و هرچه سریعتر موضوع باید سازماندهی شود که لازمه آن عزم مسئولین کشوری است، همه مسئولین و مدیران ارشد باید به این موضوع رسیدگی کنند و توجه داشته باشند که هر کس با توجه به توانایی خود حقوق دریافت کند.

همتی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی و مدیران بزرگترین سرمایه است، هرچه این سرمایه را تضعیف کنیم به نظام خیانت کردیم مراقب باشیم، حساب‌وکتاب  نظام اداری اقتضائات خاص خود را دارد، دولت باید کوچک و چابک باشد، بهترین نخبه‌های کشور را برگزیند و حقوق خوبی به آن‌ها بدهد این که اگر خدمات خوبی ارائه می‌دهند حقوق خوبی بگیرند اشکال نیست بلکه باید توجه داشته باشیم حقوق‌ها با توانایی و خدمات ارائه‌شده هماهنگ باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
م ش ق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
سلام جناب آقای دکتر همتی خواهشمندیم دستور فرمایند نسبت به افزایش حقوق ۳۵٪ تعداد ۱۶۲ نفر از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اقدام مقتضی بعمل آورند اگر یک مدیر و یا یک کارشناس بعنوان مثال برای یک قرص نان سنگگ ۱۰۰۰ تومان میپردازد پس یک راننده و یا نیروی خدماتی همان قیمت را میپردازد پس چرا باید ۳۵٪ به اینگونه افراد زحمت کش تعلق نگیرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار