مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از آغازساخت سومین مرکز مجهز تشخیص بیماریهای دامی در شهرستان آبدانان خبرداد.
کد خبر: ۲۵۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 09 July 2016
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از آغازساخت سومین مرکز مجهز تشخیص بیماریهای دامی استان در شهرستان آبدانان خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛وهاب پیرانی روز شنبه در آیین کلنگ زنی ساختمان این واحد آزمایشگاهی اظهارکرد: آزمایشگاه فنی تشخیصی دام شهرستان آبدانان ، سومین مرکز مجهز تشخیص بیماریهای دامی استان است که برای احداث آن در زمینی به مساحت 410 متر مربع دردو طبقه مجزا با صرف مبلغ چهار میلیارد و 300میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل دامپزشکی استان ایلام هزینه می شود .

وی احداث و تجهیز مراکز تشخیصی را در تامین سلامت دام و فرآورده های استان را یک ضرورت دانست و افزود: این واحد تشخیصی،به انواع سامانه های پیشرفته تشخیص بیماری، غربالگری وامراض دامی مجهز می شود.

وی اضافه کرد:تاکنون آزمایشگاه فنی تشخیصی بیماری های دامی در شهرستان های سیروان وایوان احداث شده و در آینده نزدیک این مرکز تشخیصی در شهرستان ایلام نیز احداث می شود .

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام تعداد کل دام های استان را 2 میلیون و 200 هزار راس(1950هزاردام سبک و 250هزار راس دام سنگین) اعلام کرد.

وی گفت: راه اندازی و تجهیز مراکز آزمایشگاه دامی در استان در تشخیص بموقع بیماریها، تسریع
در درمان بیماری،شناسایی ،کنترل ،مبارزه بهنگام با انواع بیماریهای دامی و کاهش بیماریهای مشترک بین دام و انسان نقش بسیار مهمی دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان با ذکر نظارت و کنترل کامل کارشناسان ادارات دامپزشکی بر همه فر اورده های دامی به مردم توصیه کرد: برای اطمینان کامل از سلامت وبهداشتی بودن فرآورده ها ی دامی ، از مراکز و کشتارگاه های معتبرو بهداشتی خرید کنند.

فرماندار آبدانان نیز در آیین آغاز عملیات این آزمایشگاه دامپزشکی گفت:این شهرستان یکی از مهم ترین قطب ها ی دامداری و تولید گو شت قرمز در سطح استان های غرب کشور است.

مجید عسگری صنعت دامپروری را زمینه ساز استقلال اقتصادی کشور دانست و افزود: در اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای امسال ،مبلغ بسیار خوبی به منظور تقویت و توسعه زیر ساخت های دام وطیور در آبدانان اختصاص خواهد یافت.

وی دامداران را سرمایه های باارزش کشور عنوان کرد و اظهارداشت: هم اکنون یازده هزار نفر از جمعیت 60 هزار نفری شهرستان آبدانان عشایرکوچرو هستند.

پنج هزار خانوار در این شهرستان مشغول به دامداری هستند که سالانه بیش از یکصد هزار دام سبک از آبدانان به دیگر استان های کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

400هزار رأس دام سبک و 30 واحد مرغداری درابدانان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار