استاندارایلام ازفعالیت280 کانون فرهنگی هنری درمساجد استان خبرداد.
کد خبر: ۲۵۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 06 July 2016
استاندارایلام ازفعالیت280 کانون فرهنگی هنری درمساجد استان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛
محمدرضا مروارید در نشست با اهالی فرهنگ استان و با تجمیع چهار جلسه کانون های فرهنگی هنری مساجد، انجمن آثار و مفاخر استان، کتابخانه های عمومی استان و اتاق فکر خاطره سفرنامه نویسی جشنواره بین الملی امام رضا(ع) اظهار کرد: فرهنگ همانند اقتصاد یکی از پیش زمینه های توسعه پایدار است و پاسداشت آثار و مفاخر استان بعنوان سرمایه عظیم اجتماعی و هویت بخش و یکی از مولفه های فرهنگ آثار مثبتی در جامعه دارد.

وی بر شناسایی، فعال کردن دبیرخانه دائمی و تشکیل پایگاه اطلاعاتی آثار و مفاخر استان تاکید کرد و افزود: تکریم آثار و مفاخر استان باعث حفظ هویت تاریخی استان، انتقال این ارزش ها به نسل های بعد و ایجاد انگیزه در جوانان استان برای توسعه، پیشرفت و بالندگی در آینده می شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه مفاخر فرهنگی سرمایه های نمادین جامعه هستند، یادآور شد: هر کشوری بتواند این سرمایه های فرهنگی را با نگاه واقع بینانه و ایدئولوژیک حفظ کند می تواند هویت تاریخی خود را به نسل های بعد انتقال دهد.

مروارید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ظرفیت بزرگی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان و اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌های بسیاری خوبی در مناطق روستایی انجام می‌دهند که مایه برکات فرهنگی در این مناطق است.

وی با اشاره به وجود 280 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان، افزود: اعضای این کانون‌های با همکاری هیات ‌امنای مساجد و دیگر نهادهای فعال یک جمع بسیار خوب در راستای فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید بر حمایت از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان، گفت: تلاش می‌شود از برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کانون‌های مساجد حمایت شود تا زمینه مناسب برای ترویج فرهنگی دینی و اسلامی به‌خوبی فراهم شود.

استاندار ایلام با اشاره به ماموریت نهاد کتابخانه های استان خواستار توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی شد و بر توسعه مطالعه در استان تاکید کرد.

مروارید همچنین خواستار تشکیل اتاق فکر جشنواره فرهنگی دینی امام رضا(ع) با موضوع خاطره نویسی و سفرنامه نویسی شد و بیان کرد: ایلام در مسیر تردد زائران یک ظرفیت ویژه ای را در بیان حالات روحی زائران و انتقال آن به جامعه دارد.

وی اضافه کرد: در پایانه مرزی مهران غرفه ای نیز با همین عنوان دایر شود تا زائرین خاطرات و دل نوشته های خود را تحویل دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: سرمایه های نمادین جامعه از چاه های نفت ارزشمندتر هستند و توسعه و پیشرفت هرجامعه در گرو حفظ، تولید و تکثیر سرمایه های نمادین جامعه است.

علی مهرعلیزاده افزود: هر سرمایه ای که به مرز شهرت و افتخار برسد تبدیل به سرمایه نمادین می شود و این نوع از سرمایه جاذب دیگر سرمایه هاست و میزان توسعه هر جامعه بستگی به میزان سرمایه های نمادین آن جامعه دارد.

وی اظهار کرد: مفاخر فرهنگی از جمله سرمایه های نمادین بارز جامعه هستند و بزرگداشت و پاسداشت این مفاخر در ابعاد مختلف اجتماعی، تربیتی، فرهنگی و اقتصادی بسیار حایز اهمیت است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار