مسئول محترم !تیرماه در حال اتمام است و تابستان هم همین گونه نمی ماند بلکه اندک اندک به پایانش نزدیک میشود شما جواب خاصی برای مشکل اوقات فراغت بی برنامه ی جوانان ما دارید؟
کد خبر: ۲۵۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹ 01 July 2016

وقت آزاد که باشد معمولا با یک چیزی پر میشود ،خواب،مطالعه ،ورزش ،بیکاری یا شاید هم فضای مجازی بر هر کاری ارجیحت داشته باشد،تیر ماه تیر خلاصی امتحانات و شروع خاطره سازی های مختلف جوانان و نوجوانان برای اوقات فراغتشان است ،بعضی ها از دبیرستان و مدرسه فارغ میشوند بعضیها هم از دانشگاه و واحد و استاد!

در این بین بچه مایه دارها سر از کلاس زبان و موسیقی و یوگا در میآورند و سایرین هم دعای خیرشان برای پارک محل و وای فای رایگان مکان های عمومیست تا شاید زمانی را به رایگان در فضای مجازی به سر ببرند .

دوستی آن طرف تر ادعای فیلسوف بودنش می آمد و میگفت :تابستان همچون زمینی عالی برای کشت است و میتوان استعدادهای زیادی را در این زمان اندک پرورش داد و خودکفایی را در بین جوانان بالا برد !

من هم سخن این بزرگوار را تایید میکنم اما کشاورز این زمین های هزاران هکتاری کیست؟

وزارت ارشاد ،آموزش و پرورش،اداره ی تبلیغات اسلامی و سایر نهاد های کشوری؛غیر از این است که کشاورزان این زمینهای خفته شما عزیزان هستید؟

نکند صنعت تازه ای را یافته و در تکاپوی رهایی شغل فعلی و تغییر شغل از کشاورزی به تجارت هستید؟؟؟

دوستان خوب خواننده ی متن ؛از این پس معتادان گرامی ؛این قشر آسیب دیده ی جامعه ،در پارکها جایی برای نشستن نخواهند داشت چرا که اکثر پارکها دارای (وای فای )رایگان !هستند و جای این دوستان بخت برگشته را دانش آموزان و دانشجویان محل گرفته اند،و به این ترتیب ما نسلی نو از اعتیاد را شاهد هستیم ؛کسانی که گوشی هایشان قلب اولشان است !که اگر خدایی نکرده زبان دشمن لال یک لحظه تلفن همراهشان در دسترس نباشد ؛سکته ی قلبی همانا و راهی بیمارستان شدن در طرفه العینی همانا!

از پیاده رو که میگذری کنار اداره ی بوووقی یا فروشگاه فلان نوجوانی به دیوار تکیه زده و از این دنیا فارغ است ،اگر چند سال پیش بود دو حدس میزدیم یا معتاد شده و یا عاشق!اما نخیر!!این دوست محترم به جای سیگار گوشه ی لب یا عکس معشوقی به دست و دیدگانی خونبار از داغ هجر یار یک گوشی لمسی با مدل فلان از برند فلان به دست دارد و گونی گونی لایک درون گروههای اجتماعی خالی میکند که اگر در دنیای حقیقی به سر میبرد قطع به یقین یا راننده ی کامیون میشد یا یک شرکت باربری تشکیل میداد، چرا که با این نوع واردات و صادرات پستها از این گروه به آن گروه و از آن گروه به گروهی دیگر قطعا استعداد خوبی در حمل و نقل به ارث برده است!


مسئولین محترمی که پشت صندلی هایتان نشسته و تمام هم و غمتان تنظیم مسیر باد کولر و خرید کت شلوار جدید است و گاه گاهی هم چشمان مردم را به جمال نورانی خودتان منور میکنید، که آن هم سالی یک بار رویت می شوید ،در همین لحظه که در حال خواندن مطلب این بنده ی حقیر و تقدیر از ته دل از بنده هستید (که بعید به نظر میرسد)!،دوستان مهربان غربی جوانان و نوجوانان سرزمین شما را سرگرم کرده اند ؛این بندگان خدا این دغدغه را داشتند که نمیشود دور بودن راه را بهانه ای کرد برای عدم توجه به نسل جدید ایرانی ها ،به همین خاطر مغز مبارکشان را به کار انداخته و فضای مجازی را ایجاد کردند !در فضایی که این دلسوزان جامعه ی بشریت خیلی صمیمی و با لباسی نو فرزندان شما را سرگرم میکنند ،بله لباسی نو!گرگهایی که ادعای دوستی با شما را دارنددر لباس میش و با دلی ریش از گذشته ی نا فرجامشان به فکر برپایی روشی جدید برای ایجاد رفاه افراطی و بیش از حد( که همان تنبلی خودمان است) در بین جوانانمان میباشند !


مسئول محترم اداره ی بوووووووووووووق لطفا دیالوگ های تکراری نفرمایید ،بنده و امثال بنده گوشمان از این حرف ها پر است  من نوعی که جوان این سرزمین هستم مطمئنا از سرگرمیهای خوبی برخوردار نیستم که تمام وقت و بی وقتم را در فضای مجازی به الافی میگذرانم .

البته همه ی زمان صرف شده در این فضا بیهوده نیست اما خب همه اش هم مفید نیست ،تلگرامی که اکنون روی قریب به90 درصد گوشیهای مردم یافت میشود را نمیشود نرم افزار صددرصد مفیدی برای همه ی اوقات مردم دانست !


البته ناگفته نماند که همه ی دوستان مسئول هم ساکت نمانده اند وبعضیهایشان با متانتی خاص توصیه کرده اند که از اوقات فراقتمان استفاده ی درست داشته باشیم و کمتر سراغ فضای مجازی برویم که بد است ! ؛خب مسئول محترم ،متفکر جامعه ی نو،اگر در فضای مجازی فعالیت نکنیم پس انرژی تلمبار شده ی ما جوانان کجا استفاده شود؟ فعالیت گفتاری و کلامی شما به مانند این می ماند که به بچه ی کوچکتان که تنها یک پیرهن دارد بگویید این پیرهن را نپوش ؛خب فرزندتان اگر اهل باشد و حرف گوش کن ،و آن لباس مذکور را دربیاورد پس چه بپوشد؟آیا رواست لخت بماند چون حرف بزرگترش را با جان ودل پذیرفته؟

حرفها و توصیه های شما دقیقا عین این است که اگر به آنها گوش دهیم باید همچون فرزندتان با رخساری زرد از شرم بدون لباس بگردیم ،پس بهتر نیست به جای سخن راندن اندکی به فکر راه چاره ؟اگر به جای جوانان دهه ی چهل و پنجاه که حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس بودند، جوانان امروز ما به دوران جنگ تحمیلی برگردند جناب مسئول آیا شما باز هم میتوانید آنها را پیروزمندان هشت سال دفاع مقدس شان بکنی؟

مسئولین محترم ادارات کشوری! خواهشا از نبود بودجه سخن نرانید که اگر مایه تیله نبود حضرات این چنین فیشهای حقوقی ای را خلق نمیکردند!پس بودجه هست،امکانات هست،آدمش هم هست فقط تکانی به قلم مبارک داده و برنامه ی برای جوانان نوجوانان کشورتان فراهم کنید ،برنامه ای که بتواند جوابگوی اوقات فراغت فرزندان این مرز و بوم باشد ،برنامه ای که در برابر غول دنیای مجازی دو روزه موش نشود و در سوراخ جیبهایتان گم گردد !


مسئول محترم تیرماه در حال اتمام است و تابستان هم همین گونه نمی ماند بلکه اندک اندک به پایانش نزدیک میشود شما جواب خاصی برای این مشکل (اوقات فراغت بی برنامه ی) جوانان ما دارید؟

اگر جوابی هست خواهشا مطرح نفرمایید که خدایی نکرده از این همه زیاده گویی دچار ساییدگی فک میشوید بلکه عمل بفرمایید که خستگی این همه یکجا نشینی تان نیز برطرف شود.

خبرنگار تابناک ایلام:زهرا نوروزی نیا


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
کاش درهرشهروروستا زمین چمن و....برای فوتبال وپارک وفضای سبزمناسب برای پسرها ودخترها بود تااوقات فراغت همه ازکودک تا بزرگسال به همین راحتی پرمیشد وجوونافرصت دنبال ....رفتن روپیدانمی کردندهرکی بیادوضعیت شهرسرابله روازنظروجودپارک وفضای سبزببینه به حال این مردم وبچه های معصومی که زندانی خونه هان گریش میگیره نمیدونم کسانی که مسولن ومشکل رومیبینن وکاری نمیکنن درپیشگاه خداچه پاسخی دارن ماکه ازشون نمیگذریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار