کد خبر: ۲۵۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴ 24 June 2016

داراب بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: امسال مصرف آب در ایلام نسبت به مدت مشابه افزایشی 9 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آبفای ایلام گفت: شهروندان باید بدانند وقتی شیر آبی را باز می‌کنیم و آب سرد و زلالی جاری می‌شود، کمتر به کمبود آن فکر می‌کنیم این در حالی است که بخشی از مناطق کشور از شبکه آب شرب محرومند.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف آب شرب در استان شروع شده و این روند یعنی مصرف آب همچنان بالاست، ادامه داد: در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته در شهر ایلام 9 درصد افزایش مصرف ثبت شده است.

این مسوول اضافه کرد: انتشار این رقم و آمارها ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را می‌رساند. با وجود بارندگی‌های فراوانی که امسال داشتیم باور عموم این است که در بحث آب مشکلی نداریم اما در عمل اینطور نیست.

بیرانوند تصریح کرد: در استان ایلام در بخش انتقال و توزیع آب هزینه‌های زیادی وجود دارد و این هزینه‌ها در مناطق دیگر به این اندازه نیست که باید این مهم ما را به سمت رعایت الگوی مصرف بکشاند.

مدیر عامل شرکت آبفای ایلام گفت: خوشبختانه تعریف خاص و استانداردی تعریف شده برای آبی که در دسترس مشترک قرار می‌گیرد وجود دارد و ما ملزم به رعایت استانداردها هستیم.

وی ادامه داد: همه باید الگوهای مدیریت مصرف آب را رعایت کنند و این مهم ضروری است، بر این اساس از شهروندان درخواست می‌شود در مصرف آب صرفه جویی کرده و خادمان خود را برای توزیع عادلانه آب همراهی کنند.

این مسوول اضافه کرد: شهروندان باید بر شبکه‌های آب خود و انشعابات خود مدیریت داشته باشند تا امسال به ویژه در فصل گرم و طاقت‌فرسای تابستان با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

بیرانوند تصریح کرد: برای مدیریت مصرف آب آشامیدنی لازم است همه بخش‌ها از جمله بخش‌های صنعت و کشاورزی هم در مصرف آب مدیریت کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
خب چرا لوله های شکسته سطح شهر را یک هفته درست نمیکنی. بدون نظم و مدیریت هم اب مناطق را قطع میکنی. اگه لطف خدا نبود و کمبود بارش داشتیم با مدیریت امثال شما کار ما سخته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار