مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: در صورت همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت مخابرات با صدا و سیما مرکز ایلام مشکل عدم پخش مستقیم مسابقات یورو 2016 در دهلران حل خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 24 June 2016
مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: در صورت همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت مخابرات با صدا و سیما مرکز ایلام مشکل عدم پخش مستقیم مسابقات یورو 2016 در دهلران حل خواهد شد.


به گزارش تابناک ایلام؛علیرضا شیروی مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام در خصوص قطعی های شبکه ورزش همزمان با پخش فوتبال های جام ملتهای اروپا اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام شهرستان های کشور از طریق ماهواره سیگنال شبکه های دیجیتال را دریافت می کنند، مشکل قطعی شبکه ورزش یک مشکل سراسری می باشد. 
 
وی افزود: سازمان صداوسیما سیگنال شبکه های دیجیتال را از دو طریق زمینی که از بستر فیبرنوری یا مایکرویو و هوایی که از بستر ماهواره استفائه می کند، پوشش می دهد.
 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام تصریح کرد: سازمان، بازی های یورو 2016 را تنها برای پخش داخلی با هزینه ای بسیار بالا خریداری کرده است و با توجه به اینکه اگر این حق پخش را روی بستر ماهواره قرار دهد سایر کشورهای مجاور ایران می توانند از آن استفاده کنند که این موضوع برخلاف قرارداد خرید حق پخش تلویزیونی می باشد.
 
*مشکل قطعی پخش جام ملت های اروپا در سایر شهرستان های ایلام
 
شیروی با اشاره به اینکه این قطعی مختص به شهرستان دهلران نبوده، عنوان داشت: قطعی شبکه ورزش در حین بازی های جام ملت های اروپا تنها مختص به دهلران نبوده و سایر مناطق استان از جمله سیروان، بدره، ایوان، سرابله و بخش هایی از دره شهر و آبدانان نیز با این مشکل مواجه هستند.
 
وی سایت های زمینی استان را سه ایستگاه عنوان و تصریح کرد: مرکز ایلام دارای 153 ایستگاه ارسال سیگنال در استان بوده که تنها 3 ایستگاه مانشت ، نخجیر و دینارکوه از بستر فیبر نوری و مایکرویو استفاده می کنند که شامل مرکز استان، شهرستان مهران، ملکشاهی و بخش هایی از دره شهر و آبدانان می باشد و سایر مناطق استان از بستر ماهواره استفاده می کنند.
 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام خواستار همکاری سایر دستگاه های مرتبط برای حل این مشکل شد و اضافه کرد: با توجه به مصوبات پدافند غیرعامل کشور و سازمان صداوسیما باید تمام سایت های کشور به سیستم فیبر نوری و مایکرویو مجهز باشند تا در صورت هرگونه تهدید سایبری عوامل بیگانه بتوانیم از بستر مناسب زمینی استفاده کنیم.
 
وی گفت: حل این مشکل با توجه به هزینه بسیار بالای آن نیازمند اهتمام سایر دستگاه های دولتی اعم از شرکت زیرساخت مخابرات می باشد.
 
شیروی اظهار داشت: با توجه به اینکه یک خط رزرو فیبر نوری استان از استان خوزستان و از طریق شهرستان دهلران وارد استان می شود، تا حدودی بستر لازم برای تبدیل شدن سیگنال به زمینی وجود دارد و در صورتی که شرکت زیرساخت مخابرات همکاری لازم را داشته باشد می توانیم مشکل این شهرستان را تا اندازه ای مرتفع کنیم./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار