کلکسیون سوء‌استفاده در یک همایش؛
همایشی تحت عنوان «مدیران جهادی اقتصاد مقاومتی» که قرار بود با حضور 10 ها نفر از سران کشوری و لشکری برگزار شود، کلاهبرداری از آب درآمد.
کد خبر: ۲۵۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 23 June 2016
به گزارش تابناک به نقل از مشرق، همایش مدیران جهادی اقتصاد مقاومتی که قرار بود دوم تیرماه طبق اعلام قبلی مسوولان همایش با حضور وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، بهداشت، آموزش و پرورش و کار و دهها شخصیت و مدعو سیاسی و نظامی دیگر از مجمع تشخیص مصلحت نظام، سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست و مجلس شورای اسلامی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود بدون حضور حتی یک مسئول کشوری و لشگری و تنها یک ساعت پس از شروع مراسم و با حضور تنها صد نفر از نمایندگان شرکت هایی که به عنوان شرکت‌های برتر جهادی! انتخاب شده بودند با درگیری حضار با مسئولان اجرایی و کلاهبرداری از شرکت‌های دعوت شده به پایان رسید.

به گزارش مشرق، سالهاست که در کشورمان برگزاری همایش و سمینارها با عناوین و موضوعات مختلف و با اعلام برنده شدن یا دریافت نشان و تندیس باب شده و مجریان برگزای این همایش‌ها دهها میلیون تومان از این راه کسب درآمد می‌کنند و بعضا لوح و تندیس‌های اهدا می‌کنند که هیچ اعتباری در کشور ندارد و تنها شاید برای شرکت‌های خریدار پرستیژ به ارمغان آورد.

کلاهبرداری از مدیران جهادی به بهانه اقتصاد مقاومتی +سند
در دعوت‌نامه این همایش ادعا شده است که جمع کثیری از سران کشوری و لشکری حضور خواهند یافت!

همایشی با عنوان مدیران جهادی اقتصاد مقاومتی که قطعا با سو استفاده از کلماتی چون جهاد و اقتصاد مقاومتی نیز قرار بود صبح امروز (دوم تیرماه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که متاسفانه با وجود دریافت ده‌ها میلیون تومان از شرکت‌های مختلف و با وعده اهدا تندیس و نشان و حضور مقامات عالی رتبه کشوری صبح امروز با فرار رییس هیات اجرایی آن با نام (ع-هاشمی) از محل سالن به درگیری بین شرکت کنندگان و تعدادی از مسئولان اجرایی آن منجر شد.

کلاهبرداری از مدیران جهادی به بهانه اقتصاد مقاومتی +سند
دست‌اندرکاران این همایش با ارسال این لیست به رسانه‌ها و شرکت‌ها مدعی حضور مقامات فوق شدند! از وزیر دفاع تا رئیس سازمان انرژی اتمی و سازمان حفاظت از محیط زیست!


به نظر می رسد دانشگاه شهید بهشتی که بخشی از اعتبار این همایش به واسطه اعلام برگزاری آن در دانشگاه مذکور بوده یکی از مقصران جدی این اتفاق قلمداد می‌شود. اجاره دادن سالن  توسط دانشگاه‌ها برای کسب درآمد موجب شده است بسیاری از افراد سود استفاده‌گر با بهره‌برداری از اسم دانشگاه‌های معتبر کشور ضمن خرید اعتبار برای خود به کلاهبرداری از شرکت‌ها و افراد مختلف اقدام می‌کنند که این خود می‌طلبد وزارت علوم در خصوص اجاره دادن فضای دانشگاه به افراد بیرونی دقت نظر بیشتری داشته و تذکرات لازم را به روسای دانشگاه های کشور بدهد تا از امکان سو استفاده و کلاهبرداری به نام دانشگاه های معتبر کشور جلوگیری شود.

کلاهبرداری از مدیران جهادی به بهانه اقتصاد مقاومتی +سند
نمونه دعوت‌نامه ارسال شده برای مدیران شرکت‌ها و رسانه‌ها برای حضور در این همایش/ نکته جالب توجه در کلاهبرداری از مدعوین این که حتی هزینه ارسال این دعوتنامه‌ها نیز از مهمانان اخذ شده است!!

در هر حال مدارک موجود از جمله نامه نگاری‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه همایش به اصطلاح مدیران جهادی نشان می‌هد این همایش توسط مجموعه‌ای به نام خانه توسعه و تعالی اقتصاد برگزار شده است اما مشخص نیست این مجموعه با چه مجوزی اقدام به برگزاری همایشی کرده است که از عناوین بزرگی چون اقتصاد مقاومتی و مدیران جهادی و همچنین اسامی مقامات کشوری و لشکری سوء استفاده می‌کند.

در این همایش همچنین از هریک از شرکت‌های دعوت‌شده، مبالغی بابت ورود به همایش و تحت عناوینی چون تقدیر و اعطای نشان و ... دریافت شده است؛ مبالغی از 8.5 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان از هریک از مدیران که با احتساب تعداد حاضرین، مبلغی هنگفت از مدیران اقتصادی و جهادی کشور کلاهبرداری صورت گرفته است.

کلاهبرداری از «مدیران جهادی» به بهانه اقتصاد مقاومتی +سند
نمونه یکی از چک های دریافت شده توسط «خانه توسعه و تعالی اقتصاد»

در سایت این مجموعه نیز به آدرس http://www.eco-group.ir/ درج آدرس سایت مقام معظم رهبری ، هیات دولت، وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای تعبیه شده است که افرادی که وارد سایت شوند احساس کنند این مجموعه وابسته به نهادی مهم کشوری است در حالیکه این اقدام تنها برای سو استفاده از شرکت کنندگان و جلب اعتماد آنها صورت گرفته است.

کلاهبرداری از مدیران جهادی به بهانه اقتصاد مقاومتی +سند
سایت به اصطلاح «خانه توسعه و تعالی اقتصاد» که کمترین اطلاعاتی در آن قابل دسترسی نیست و تنها از پیوند کردن سایت‌های نهادهای نظام سوء استفاده کرده است.

به نظر می رسد نظارت بر سمینارها و همایش های کشور و دریافت مجوز برای آنها باید توسط یک نهاد دولتی صورت گیرد تا هر مجموعه و هر فرد حقیقی و حقوقی نتواند از این راه کلاهبرداری کرده و از اسامی افراد و شخصیت های نظام برای معتبر کردن همایش خود سو استفاده نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار