مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:برای حل مشکلات زنان باید از همه ظرفیت استان و در صورت نیاز از امکانات و منابع مرکز با هدف توسعه متوازن و همه جانبه بهره گرفته شود.
کد خبر: ۲۵۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 23 June 2016
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:برای حل مشکلات زنان باید از همه ظرفیت استان و در صورت نیاز از امکانات و منابع مرکز با هدف توسعه متوازن و همه جانبه بهره گرفته شود.


به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان ایلام اظهار کرد: در این بانک اطلاعاتی باید تعداد و وضعیت سلامتی، تحصیلی، خانوادگی و تغذیه کودکان درج شود.

وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید در زمینه تهیه این بانک اطلاعاتی مشارکت کنند تا برنامه های حوزه کودکان به صورت عملیاتی اجرا شود.

مهرعلیزاده در خصوص بحث سلامت زنان نیز تاکید کرد: باید در زمینه بحث سلامت زنان شاخص ها تعریف شده و با رویکرد کاربردی نیازهای زنان را اولویت بندی کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: برای اینکه برگزاری نشست ها و جلسات متعدد در حوزه زنان خروجی داشته باشد باید از وضعیت سلامت و بیماری های شایع زنان در استان و راه های درمان آنها پایش صورت گیرد.

وی یادآور شد: برای حل مشکلات زنان باید از همه ظرفیت استان و در صورت نیاز از امکانات و منابع مرکز با هدف توسعه متوازن و همه جانبه بهره گرفته شود.

مهرعلیزاده افزود: در ابتدا باید نیازهای اساسی و اولیه زنان در حوزه های مختلف در همه مناطق استان برآورده شود در غیر این صورت انجام کارهای بزرگ در سطوح بالاتر نمود عینی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ماهیت کارگروه تخصصی زنان و خانواده تصمیم گیری است نه تصمیم سازی، تاکید کرد: باید در این جلسات چند قدم از وضعیت موجود جلوتر رفته و موضوع های خاص به صورت کارشناسی بررسی و پیگیری شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: سرعت تحولات در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سراسر جهان بسیار زیاد است و شاخص ها به سرعت دچار تغییر و تحول می شوند.

مهرعلیزاده اضافه کرد: بنابراین نگاه آینده نگر به موضوعات ضروری است و سوال باید این باشد که هر دستگاه به فراخور ماموریت ها و وظایف سازمانی خود چه آینده ای را برای زنان استان متصور خواهد بود.

به گفته وی، امکانات محدود و نیازها نامحدود است بنابراین منابع باید درست مدیریت شود و برنامه های حوزه زنان به صورت عملیاتی و جدی دنبال شود.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: گروه نمایندگان مرجع اصلی کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در تهران در روزهای آینده به این استان سفر می کنند.

کلثوم خلیلوند اضافه کرد: این گروه در سفر خود به استان ایلام از دستگاه های اجرایی مرتبط با این کنوانسیون بازدید کرده و در جریان اقدام ها و فعالیت های انجام شده قرار خواهند گرفت ضمن اینکه 2 کارگروه و شورای اداری نیز با حضور آنها برگزار می شود.

وی یادآور شد: اقدام های مختلفی در حوزه کودکان و همچنین زنان و خانواده در این استان انجام شده و اعتقاد داریم که برنامه ها در راستای بهبود وضعیت زنان به بهبود وضعیت کودکان نیز منجر خواهد شد زیرا کودک سالم نیازمند مادر سالم است.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: بازارچه خوداشتغالی زیتون به صورت مزایده به بخش خصوصی واگذار شده و قرار است تعدادی از غرفه های این بازارچه به زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست واگذار شود.

خلیلوند اضافه کرد: سلامت زنان یکی از مباحث بسیار مهم و حیاتی است و با توجه به سیاست های جمعیتی مد نظر مقام معظم رهبری باید حمایت های لازم در زمینه های مختلف از زنان انجام شود.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید اجازه پیگیری و معاینات ماهانه را به زنان باردار شاغل در ادارات خود بدهند، افزود: برای شادابی و نشاط زنان مدیران باید در شروع یا پایان ساعت اداری اجازه ورزش کردن به آنها را بدهند.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در نشست های تخصصی کارگروه زنان و خانواده حضور یابند تا امکان پیگیری و اجرایی شدن مصوبات در سریع ترین زمان فراهم شود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار