مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ازکاهش70درصدی اعتبارات این شرکت خبرداد.
کد خبر: ۲۵۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 22 June 2016
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ازکاهش70درصدی اعتبارات  این شرکت خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛داراب بیرانوندی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  40 درصد از میزان جچم تولید آب بدلیل فرسودگی شبکه و عمر بالای تاسیسات هدر می‌رود.

وی میزان فرسودگی شبکه آبرسانی استان را بیش از 400 کیلومتر اعلام کرد و افزود: به منظور جلوگیری از هدر روی آب و رساندن آب سالم و بهداشتی به مشترکان در نقاط شهری، پارسال حدود 51 کیلومتر از شبکه آب اصلاح و بازسازی شد.

بیرانوندی به خسارت های ناشی از سیل سال گذشته به تاسیسات آبرسانی در استان و کاهش

70درصدی اعتبارهای این شرکت اشاره کرد و گفت: بیش از 870 میلیارد ریال خسارت در اثر سیل به زیرساخت های شرکت آبفای استان وارد شد.

به گفته وی، با وجود محدود بودن اعتبارها بعد از گذشت 72 ساعت از وقوع سیل و خسارت های ناشی از آن، آب شرب مناطق سیل زده وصل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از برنامه ریزی برای افزایش شاخص بهره مندی شبکه فاضلاب به ۶۰ درصد خبر داد و افزود: اکنون 49 درصد جمعیت مشترکان این شرکت تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم با بهره ‌برداری از تصفیه‌ خانه ‌های فاضلاب شهرهای سرابله و ایوان شاخص بهره ‌مندی فاضلاب استان به ۶۰ درصد افزایش ‌یابد که این درصد در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

بیرانوندی به قیمت تمام شده آب شرب در این استان هم اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب مورد نیاز شهری 14 هزار و 900 ریال است ولی قیمت پرداختی آن از سوی مشترکان فقط پنج هزار و 400 ریال است.

وی با اشاه به میزان اعتبارهای این شرکت در سال گذشته تاکید کرد: اعتبار مصوب شرکت آب و فاضلاب استان در سال 93 بیش از 410 میلیارد ریال بود که از این میزان 91 درصد آن تخصیص یافت در حالیکه سال گذشته 420 میلیارد ریال مصوب شد که از این میزان نیز تنها 28 درصد آن تخصیص یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های انجام شده این شرکت در سال گذشته گفت: در این مدت هفت کیلومتر شبکه، 29 کیلومتر خط انتقال، 42 کیلومتر شبکه فاضلاب انجام و سه هزار انشعاب فاضلاب و چهار هزار انشعاب آب به مشترکان این شرکت اضافه شد.

بیرانوندی با تاکید بر شعار سال رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی معظم له بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده باید تلاش کنیم تا کاهش هزینه و بدنبال آن کاهش مصرف آب در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم جمع‌آوری و برخورد با دارندگان انشعابات غیرمجاز آب در سطح استان تاکید کرد و افزود: سال گذشته بیش از 950 انشعاب غیر مجاز قطع و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

مدیر عامل شرکت آبفای ایلام با اشاره به میزان مطلوب بارندگی های سال آبی جاری در استان افزود: استان ایلام از لحاظ ریزش های جوی بعد از گیلان رتبه دوم کشوری را دارد.

وی اضافه کرد: از نظر میانگین حسابی مراکز شهرستان ها، میزان بارش های استان در سال آبی گذشته 225 میلی متر بود که این میزان نسبت به دراز مدت با 240 میلی متر، حدود سه درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان مصرف روزانه آب در فصل تابستان افزایش می یابد به همین دلیل مدیریت منابع و همچنین مصرف آب در سطح استان از سوی مشترکان و عموم مردم مهم و ضروری است.

یکم تا هفتم تیر ماه بعنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار