کد خبر: ۲۴۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 21 June 2016

پیشگیری از نزاع نیازمند فعالیت های اجتماعی است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه امروز موضوع نزاع های فردی و دسته جمعی دغدغه پلیس محسوب می شود،گفت:پیشگیری از این آسیب ها نیازمند فعالیت های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،صبح امروز سه شنبه اتاق فکر کارشناسان حوزه اجتماعی با موضوع بررسی علل و عوامل خشونت و نزاع در استان و راههای پیشگیری از آن برگزار شد.

"محمدرضا نظری"معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام در این نشست طی سخنانی از نزاع به عنوان یکی از دغدغه های پلیس نام برد و گفت:امروز برخی افراد به خطا مسیر نزاع و درگیری را به عنوان راه حل مشکلات حقوق خود انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد:بررسی های کارشناسانه نشان می دهد که وقوع نزاع و خشونت ناشی از پایین بودن آستانه تحمل افراد است و اگر این موضوع مدیریت شود نزاع های فردی به شدت کاهش می یابد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام پیشگیری از وقوع خشونت و نزاع را نیازمند فعالیت های اجتماعی دانست و گفت:همه دستگاه های فرهنگی باید در راستای آموزش و فرهنگ سازی اقدامات جامع و کاملی را انجام دهند.

سرگرد فرزاد درویشی رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان نیز در این نشست وضعیت اقتصادی،شغل و جایگاه اجتماعی را موثر در وقوع نزاع و خشونت دانست و گفت:هر چه بر میزان محوریت نسبی افراد افزوده شود،گرایش به نزاع جمعی افزایش خواهد یافت.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی استان ایلام ارتقاء آموزش در جامعه و افزایش هزینه های ارتکاب نزاع را از راهکارهای پیشگیری از نزاع در جامعه عنوان کرد و گفت:پلیس های غیر رسمی از جمله پلیس محله،پارکبان ها و شبگردها بایستی سازماندهی و نظارت اجتماعی در بین خانواده ها افزایش یابد.

"احمدی"از اساتید دانشگاه های استان نیز در این جلسه، خشونت را از مسائل حاد جامعه عنوان کرد و گفت:باید به گونه ای عمل شود که مردم کارایی قوانین را به خوبی درک کنند و به مجریان قانون اعتماد پیدا کنند.

این کارشناس مسائل اجتماعی گفت:با شناسایی برگزاری نشست های آموزشی در محله هایی که دارای بیشترین میزان خشونت هستند می توان در وقوع نزاع تا حد زیادی پیشگیری کرد.

احمدی ترویج فرهنگ از خودگذشتگی و استفاده از ظرفیت بزرگ مساجد،ریش سفیدان را از دیگر راهکارهای پیشگیری از خشونت در جامعه عنوان کرد.

بيانات مقام معظم رهبري الگوي سلامت اداري در ناجاست

فرمانده انتظامي استان گفت: سلامت اداري در سازمان ناجا بر اساس بيانات مقام معظم رهبري الگو برداري شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار"نورعلي ياري" در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامي استان ايلام اظهار داشت: نيروي انتظامي با حجم عظيمي از مأموريت ها از سلامت مطلوبي در حوزه اداري برخوردار است.

وي تحقق کامل سلامت اداري را از راهبردهاي ناجا در تمام رده هاي پليس عنوان کرد و گفت: بر همين اساس بيانات مقام معظم رهبري در حوزه سلامت اداري به عنوان الگوي رفتاري پليس مشخص شده است.

فرمانده انتظامي استان ايلام پاکدستي، مسئوليت پذيري و تلاش شبانه روزي را از ويژگي هاي پليس در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست و يادآورشد: نمره پليس کشور در اين زمينه از استانداردهاي جهاني بالتر است.

وي خاطرنشان کرد: اين موفقيت جز با پاکدستي و سلامت اداري کارکنان در راه هاي مختلف ناجا به دست نيامده است.

سردار ياري نيروي انساني را مهمترين سرمايه سازمان ناجا دانست و گفت: بهينه سازي الگوي رفتاري کارکنان پليس در قالب معيارهاي اخلاقي ، اسلامي گامي موثر در حرکت به سوي پيشرفت و پويايي بيش از پيش سازمان نيروي انتظامي محسوب مي شود.

وي تصريح کرد:نيروي انتظامي با فراهم آوردن بستر و امکانات لازم و در ادامه آموزش و مشاوره تحقق معيارهاي اخلاقي اسلامي را در رفتار و کردار کارکنان عملياتي خواهد کرد.

فرمانده انتظامي استان ايلام با تأکيد بر اينکه مأموران بايستي مسئوليت هاي خود را با رعايت اخلاق اجرا کنند گفت: افرادي که مي خواهند از پليس خدمات دريافت کنند اگر اين حس در آنها به به وجود بيايد که پليس در رفتار خود جانبدارانه اقدام مي کند نه تنها احساس نابرابر عمل کردن پليس دراذهان بوجود مي آيد بلکه قانون شکنان فکر مي کنند که مي توانند با پليس مصالحه کنند.

وي حفظ سرمايه هاي اجتماعي پليس را مستلزم برخورد مناسب با مردم دانست و خاطرنشان کرد:اعتماد عمومي زماني براي پليس محقق مي شود که رفتار مأموران در برخورد با عامه مردم بر اساس معيارهاي اخلاقي ، اسلامي باشد.

سردار ياري استاندارد رفتار کارکنان را از اولويت هاي پليس عنوان کرد و گفت:ارتقاء و تقويت منش و اخلاق اسلامي در بين کارکنان مدنظر مسئولان ناجا است.

سوداگر مرگ در آبدانان دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان آبدانان گفت:در اجراي طرح کنترل محورهاي مواصلاتي از دستگيري سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ"پرويز جعفري"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت:ماموران ايست و بازرسي کبيرکوه هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يکدستگاه خودرو مشکود و آن را توقيف کردند.

وي افزود:ماموران پس از بازرسي خودرو مقداري مواد مخدر از نوع ترياک،که به صورت ماهرانه اي جا سازي شده بود کشف کردند.

سرهنگ جعفري تصريح کرد:سوداگر مرگ موادافيوني را از شهرستان هاي همجوار جهت توزيع خريداري کرده بود.

فرمانده انتظامي شهرستان آبدانان در پايان با اشاره به اينکه پليس تا پايان سال طرح هاي متعدد انتظامي را اجرا مي کند گفت:متهم با مواد کشف شده به مراجع قضايي معرفي شد.

رودخانه سيمره باز هم قرباني گرفت

جانشين انتظامي شهرستان چرداول گفت:رودخانه سيمره باز هم قرباني گرفت.

سرگرد"نوروز شريعتي"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر غرق شدن يک نفر در رودخانه سيمره ماموران پاسگاه انتظامي شاران به همراه اهالي در محل حادثه حاضر شدند.

وي افزود :اين جوان كه قصد عبور از داخل آب و رفتن به سمت ديگر رودخانه را داشته بود به علت عدم آشنائي کافي به فن شنا غرق شد.

سرگرد شريعتي گفت:جسد اين جوان توسط اهالي محل از رودخانه خارج و با دستور مقام محترم قضايي به سردخانه منتقل و اقدامات قانوني در اين خصوص به عمل آمد.

توقيف 42 دستگاه خودرو وموتور سيکلت متخلف در ايوان

سرپرست انتظامي شهرستان ايوان از توقيف 42 دستگاه خودرو وموتورسيکلت متخلف در اين شهرستان خبر داد.

سرگرد" علي عزيزيان " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت:به منظور برخورد با وسائط نقليه متخلف که آسايش شهروندان را سلب کرده بودند از ابتداي ماه مبارک رمضان طرح ارتقا امنيت اجتماعي در چند مرحله در سطح شهرستان برگزار شد.

وي هدف از اجراي اين طرح ها را تامين امنيت و حفظ آرامش خانواده ها يي که در زمان افطار به پارک ها مراجعه مي کنند عنوان کرد.

سرپرست انتظامي شهرستان ايوان تصريح کرد: در اين راستا 33 دستگاه خودرو و 9دستگاه موتور سيکلت متخلف توقيف و راهي پارکينگ شدند

سرگردعزيزيان خاطر نشان کرد: اجراي اين طرح رضايت مسئولان ومردم روزه دارشهرستان را درپي داشت به گونه اي که امام جمعه محترم شهرستان در خطبه هاي نماز جمعه گذشته از سرپرست وکارکنان انتظامي شهرستان تقديروتشکر نمود.

وي در پايان گفت: پليس مصمم است که به صورت جدي وقاطعانه با خاطيان وبرهم زنندگان نظم عمومي برخورد کند واجازه نخواهد داد که امنيت وآرامش شهروندان را به مخاطره بيندازند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرداولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
لطفادرموردقتل دوجوان درشباب پیگیری کنید چون ظاهرا فردی که درخبرهابه عنوان قاتل معرفی شده گفته تحت فشاراعتراف کرده باتوجه به اینکه تابه حال این دومین نفره که اعتراف وانکارمیکنه وحدود۴۰روزازواقعه میگذره وهرروز صحبت های زیادی باتوجه به حساسیت مردم به این قضیه داره بین مردم شایعه میشه یه گزارش کامل ازروند پیگیری پرونده تهیه کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار