مدیرکل آموزش وپرورش ایلام مجموع جمعیت بی سواد استان را 2 هزار و 538 نفر عنوان کرد.
کد خبر: ۲۴۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 21 June 2016
مدیرکل آموزش وپرورش ایلام مجموع جمعیت بی سواد استان را  2 هزار و 538 نفر عنوان کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛علی بیرانوندی گفت: سال گذشته هشت هزار و 500 نفر از بی سوادان استان سواد دار شدند تا مموع جمعیت بی سواد استان به 2 هزار و 538 نفر کاهش یابد.

وی افزود: برای سال جاری نیز هدف گذاری گسترده ای شده که قرار است با حمایت و جدیت اعضای شورای آموزش و پرورش استان همه بی سوادان ایلامی را زیر پوشش سواد آموزی قرار گیرند.

وی تاکید کرد: 98 و 86 درصد از افراد واجب تعلیم و پایه اول ابتدایی در استان اکنون زیرپوشش تحصیلی قرار دارند که قصد داریم حدود یک درصد باقی مانده که کمتر از 100 نفر هستند را نیز جذب تحصیل و درس کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی آینده همه افراد واجب تعلیم در استان زیرپوشش تحصیلی قرار گیرند.

بیرانوندی خواستار اختصاص بودجه بیشتری در سال جاری برای حوزه تعلیم و تربیت استان شد و افزود: اکنون استان به ویِژه شهرستان ایلام با مشکل شدید فضاهای آموزشی و تجهیزاتی مواجه است.

وی یادآور شد: انتظار می رود مدیران ارشد استان همانند چند سال گذشته برای تجهیز و توسعه فضاهای تحصیلی اعتبار و بودجه لازم را به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

100 هزار نفر از جمعیت 585 هزار نفری استان ایلام را دانش آموزان تشکیل می دهد که در بیش از یک هزار و 300 مدرسه و فضای آموزشی تحصیل می کنند.

بر اساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش ایلام، در سال تحصیلی جاری 9 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان برای فراگیری دانش و تربیت وارد چرخه تحصیل می شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
کاهش جمعیت بیکارایلام به..............نفر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار