فرماندار ایلام به کشاورزان توصیه کرد هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصولات زراعی خود اقدام کنند.
کد خبر: ۲۴۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 21 June 2016

فرماندار ایلام به کشاورزان توصیه کرد هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصولات زراعی خود اقدام کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛ ناصر خوشخبر روز سه شنبه در نشست مدیریت بحران این شهرستان، دستگاه های دارای امکانات و تجهیزات زیربنایی چون شهرداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را مکلف کرد ضمن حفظ آمادگی در هنگام وقوع آتش سوزی تجهیزات خود را بسرعت بکارگیری کنند.

وی افزود: در مواقع بروز حوادثی چون آتش سوزی کنترل این رویدادها تنها با مدیریت جمعی همراه با انسجام و سرعت عمل امکان پذیر است لذا دستگاه ها و نهادهای شهرستان همکاری و همراهی مساعد و مناسبی از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در این مواقع داشته باشند.

فرماندار ایلام در ادامه توصیه کرد کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصولات زراعی خود اقدام کنند و جهاد کشاورزی نیز امکانات مورد نیاز کشاورزان از جمله کمباین و تراکتور را تامین و در اختیار آنها قرار دهد.

خوشخبر گفت: با توجه به پوشش متراکم مراتع باید نسبت به ایجاد آتش بر و تیغه زنی کنار جاده ها به ویژه میسرهای نزدیک به مزارع کشاورزی اقدام شود تا میزان سرایت آتش در عرصه ها در صورت آتش زدن پس چر مزارع کاهش یابد.

وی افزود: از همه دستگاه ها خواسته شده که یک خودرو مجهز به امکانات مهار آتش با 2 سرنشین را برای این موضوع اختصاص دهند ضمن اینکه این افراد باید آموزش های لازم در زمینه چگونگی برخورد با آتش و مهار آن را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه دغدغه مهم و اساسی مسئولان استان و شهرستان ها در مقطع فعلی تا پایان فصل گرما آتش سوزی است، یادآور شد: بخاطر اهمیت موضوع دستگاه ها آمادگی داشته باشند در صورت وقوع آتش سوزی نشست های بحران و مدیریت این پدیده در همان محل وقوع حادثه برگزار شود.

فرماندار ایلام تاکید کرد: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی نشست ها و موضوعات مرتبط با مدیریت بحران و آتش سوزی را جدی گرفته و برای این مقوله اهمیت خاصی همپای نشست تامین استان قایل شوند

در این نشست که در محل نشست های فرمانداری ایلام برگزار شد اعضای ستاد بحران شهرستان به بیان دغدغه ها، خواسته و کمبودهای دستگاه تابع خود در زمینه مهار آتش و نیز ارائه پیشنهادها و انتقادها در این زمینه پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار