مدیر تعاون روستایی دره شهر ازبرداشت 18 هزارتن گندم در دو شهرستان دره شهر وبدره خبرداد.
کد خبر: ۲۴۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 21 June 2016

مدیر تعاون روستایی دره شهر ازبرداشت 18 هزارتن گندم در دو  شهرستان دره شهر وبدره خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛مالک داراب زاده افزود: در مجموع 80 درصد مطالبات گندمکاران این شهرستان پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز در روزهای آینده به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنج مرکز خرید گندم در دره شهر و بدره به صورت 24 ساعته گندم مازاد کشاورزان را خریداری کردند، یادآور شد: به منظور رفاه حال گندمکاران این مراکز همچنان آمادگی خرید گندم از کشاورزان را تا 15 تیرماه دارند.

داراب زاده اظهار کرد: پارسال در مجموع 18 هزار تن گندم در شهرستان های دره شهر و بدره برداشت شد که امسال افزایش حدود 10 هزار تنی داشته که علت آن شرایط آب و هوایی مناسب، بارندگی های مطلوب و آموزش های ترویجی به کشاورزان بوده است.

داراب زاده نرخ خرید دولتی برای گندم معمولی را هر کیلوگرم 12 هزار و 700 ریال اعلام کرد و از خرید 320 تن جو با نرخ هر کیلوگرم 10 هزار و 28 ریال از کشاورزان شهرستان های دره شهر و بدره در این مدت نیز خبر داد.

وی گفت: در این مدت همچنین 154 تن کلزا با نرخ هر کیلوگرم 25 هزار ریال از کشاورزان این 2 شهرستان خریداری و به کارخانه روغن کشی ماهیدشت ارسال شده است.

شهرستان دره شهر واقع در 100 کیلومتری جنوب مرکز ایلام یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی به وی‍ژه گندم در این استان محسوب می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار