معاون عمرانی استاندار ایلام گفت:با توجه به در پیش بودن شورای برنامه ریزی استان به فرمانداران ابلاغ شده تا در زمینه مناسب سازی فضاهای عمومی ادارات شهرستانی اهتمام ویژه داشته و تمهیدات لازم را بیندیشند.
کد خبر: ۲۴۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 21 June 2016
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت:با توجه به در پیش بودن شورای برنامه ریزی استان به فرمانداران ابلاغ شده تا در زمینه مناسب سازی فضاهای عمومی ادارات شهرستانی اهتمام ویژه داشته و تمهیدات لازم را بیندیشند.

به گزارش تابناک ایلام؛ شاپور پولادی روز سه شنبه در نشست شورای مناسب سازی اماکن عمومی این استان اظهار کرد: این اعتبار از سرفصل کلی اعتبارهای استان بزودی به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود تا در ساخت و سازهای خود موضوع مناسب سازی را رعایت کنند.

وی با اشاره به ساخت و سازهای گذشته در ادارات ایلام و عدم توجه به مناسب سازی فضاها برای تردد معلولان افزود: دستگاه هایی که روند ساختمانی آنها بافت قدیمی دارند باید با انجام عملیات بهسازی برای مناسب سازی فضاهای خود اقدام کنند.

پولادی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن شورای برنامه ریزی استان به فرمانداران ابلاغ شده تا در زمینه مناسب سازی فضاهای عمومی ادارات شهرستانی اهتمام ویژه داشته و تمهیدات لازم را بیندیشند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست از عدم همکاری ادارات در مناسب سازی فضاها انتقاد کرد و گفت: در این ارتباط هیچ گونه اهتمامی وجود نداشته و مصوبات این شورا ضمانت اجرایی را برای آنها ایجاد نکرده است.

فرهاد قیصربیگی اضافه کرد: اصول اولیه مناسب سازی در بسیاری از ساخت و سازها در استان رعایت نشده و این امر یکی از دغدغه های مسئولان است.

وی افزود: در حالیکه معلول برای تردد با محدودیت مواجه است و به علت مشکلات خاص جسمی قادر به تردد آسان در برخی معابر و فضاهای عمومی و خدماتی نیست از این نظر با محدودیت های زیادی برای حضور در جامعه رو برو است.

قیصربیگی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواست با اختصاص اعتبار مشخص برای مناسب سازی در جهت احقاق حقوق معلولان و حضور آسان آنها در جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی از برنامه ریزی اداره کل بهزیستی برای خریداری 2 دستگاه خودرو مناسب سازی شده برای جا بجایی معلولان در شهر ایلام خبر داد و گفت: این اقدام با حمایت مالی این اداره کل انجام می شود تا به صورت ویژه کار جابجایی معلولان در شهر انجام گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: رشد و شکوفایی هر جامعه به چگونگی بکارگیری استعدادها و توانایی های موجود در آن بستگی دارد که بخشی از نیروهای فعال، جانبازان، معلولان و سالمندان هستند که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند.

فرمان عزیزنیا افزود: با حذف موانع، امکان مشارکت کامل جانبازان، معلولان و سالمندان در تمام زمینه ها وجود دارد و در نتیجه دستیابی این افراد به کیفیتی از زندگی که معادل و برابر با زندگی افراد عادی فراهم می شود.

وی تاکید کرد: یکسان سازی فرصت ها فرآیندی است که طی آن سیستم های عمومی جامعه برای تمامی افراد قابل دستیابی می شود.

عزیزنیا بهترین مناسب سازی فضاهای عمومی ادارات استان را در شرکت آب و فاضلاب استان با 77 درصد و شرکت گاز با 81 درصد و کمترین مناسب سازی را در سازمان جهاد کشاورزی با 19 درصد و هلال احمر با چهار درصد اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار