مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام ازفالیت 14 مرکز آموزش های فنی وحرفه ای دراین شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۴۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 21 June 2016

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام ازفالیت 14 مرکز آموزش های فنی وحرفه ای دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛رضا نصری با بیان انکه آموزش ها در 2 بخش دولتی و خصوصی با 136 حرفه ارائه می شود، اظهار کرد: این تعداد آموزش در 89 رشته در مراکز ثابت فنی حرفه ای، شهری، بخش روستایی، ندامتگاه، پادگان ها، سیار شهری و عشایری، کار و اصناف، استاد و شاگردی و دانشگاه ها ارائه شد.

وی افزود: هم اینک این اداره کل با 14 مرکز فعال و کاملا مجهز، آموزش های فنی و حرفه ای را با توجه به نیاز به علاقه مندان به فراگیری در این استان ارائه می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام با اشاره به وجود 150 مربی فنی و حرفه ای رسمی و غیر رسمی در بخش دولتی استان ایلام گفت: 220 آموزشگاه خصوصی نیز در سطح استان ثبت شده اند که از این تعداد، 193 آموزشگاه فعال است که حدود 400 مربی نیز در این آموزشگاه ها مشغول تدریس هستند.

نصری تاکید کرد: سال گذشته نیز خدمات آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای به افراد در 2 بخش دولتی و خصوصی در این استان بیش از سه میلیون و 865 هزار نفر ساعت بوده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و رشد آموزش فنی و حرفه ای در شرایط کنونی کشور، افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی می تواند با حذف مشاغل کاذب زمینه ایجاد شغل و درآمد پایدار را فراهم کند.

148آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در بخش خدمات ، 15 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در بخش صنعت ، 27 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در بخش فرهنگ و هنر و سه آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در بخش کشاورزی در سطح استان ایلام در حال فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار