مدیرکل بحران ایلام ازپرداخت خسارت به خودروهایی که درسیل سال گذشته آسیب دیده اند خبرداد.
کد خبر: ۲۴۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 21 June 2016

مدیرکل بحران ایلام ازپرداخت خسارت به خودروهایی که درسیل سال گذشته آسیب دیده اند خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی روز سه شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت سیل آبان ماه سال گذشته در این استان اظهار کرد: آن دسته از مالکان خودروهای خسارت دیده که تاکنون برای تکمیل پرونده اقدام نکرده اند یک هفته فرصت دارند مدارک مورد نیاز را آماده و ارائه دهند.

وی افزود: دارندگان پرونده های ناقص و یا دارای ابهام مربوط به خودروهای خسارت دیده از سیل باید در مدت یک هفته به اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مراجعه کنند تا پس از سیر مراحل قانونی، برای دریافت خسارت به بانک های عامل معرفی شوند.

کرمی تاکید کرد: تاکنون علاوه بر باشگاه های ورزشی خسارت دیده از سیل تعدادی از واحدهای مسکونی زیان دیده نیز به بانک های عامل برای دریافت خسارت معرفی شده و تسهیلات دریافت کرده اند البته برخی از این واحدها نیز در حال معرفی به بانک هستند.

وی به موضوع خسارت بازاریان شهر ایلام در جریان سیل آبان پارسال اشاره کرد و گفت: پرونده این قشر توسط اتاق اصناف تکمیل و به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال شده و این سازمان باید حداکثر تا اوایل هفته آینده این پرونده ها را به بنیاد مسکن ارجاع دهد.

مدیرکل بحران استان ایلام یادآور شد: هر چند برخی از این بازاریان خسارت های سنگین و کلانی متحمل شدند اما تسهیلات به این گروه تا سقف و تعرفه تعیین شده امکان پذیر است.

کرمی اضافه کرد: پس از سیل آبان سال گذشته بیش از 500 فقره پرونده مربوط به خسارت خودروها در این استان تشکیل شد که 200 پرونده به بانک معرفی شد ولی 198 پرونده دارای ابهام است که باید مالکان برای رفع ابهام اقدام کنند.

وی افزود: در بخش واحدهای مسکونی حدود 22 هزار نفر اقدام به تشکیل پرونده کردند که تاکنون 10 هزار نفر پس از مراحل قانونی و تایید و بررسی ها برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گفته کرمی، در بخش بازار و اصناف نیز 751 فقره پرونده تشکیل شد که هنوز هیچ کدام از این پرونده ها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی نشده اند ولی با تکمیل نهایی بتدریج و در آینده نزدیک به بانک ها معرفی می شوند.

در جریان سیل سال گذشته هیات دولت با بررسی خسارت های سیل استان ایلام مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال برای جبران خسارت ها تصویب کرد که 300 میلیارد ریال آن هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش تابناک ایلام، وقوع سیل در آبان ماه سال گذشته در این استان به ویژه در شهر ایلام، بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو وارد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار