معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ازکاهش 18 درصدی پرونده های اتهامی دراین شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۴۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 21 June 2016

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ازکاهش 18 درصدی پرونده های اتهامی دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛جعفر دارابخانی اظهار کرد: سال گذشته در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، برنامه ریزی، حقوقی، اطلاع رسانی، امنیتی و پژوهشی بیش از ١٠٠ برنامه در این استان اجرا شد.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه افزود: تحقق سیاست های همچون کاهش جرایم و دعاوی، کاهش آسیب های اجتماعی و کنترل و کاهش جمعیت زندانیان با رعایت اصل تکریم براساس حکومت قانون و قانون مداری از جمله برنامه های انجام شده توسط دستگاه قضایی استان ایلام در حوزه پیشگیری است.

دارابخانی یادآور شد: اقداماتی همچون برنامه ریزی و سیاست گذاری برای تقویت باورهای دینی، رعایت حقوق شهروندی با قانون محوری و قانون مداری و ارتقای آگاهی های عمومی از دیگر برنامه های اجرا شده در یکسال گذشته است.

وی استفاده از ظرفیت گروه های تاثیر گذار همچون بزرگان قبایل و ریش سفیدان، ترویج فرهنگ داوری، ریشه یابی علل بزهکاری و چاره جویی برای پیشگیری از آن برنامه های دیگری بوده که انجام شده و خروجی مثبت و قابل توجهی هم داشته است.

معاون دادگستری استان ایلام کاهش 18 و نیم درصدی پروندهای اتهامی، هشت و نیم درصدی دعاوی و اختلافات مدنی و 22 و نیم درصدی جمعیت زندانیان استان را از مهمترین نتایج اجرای برنامه های پیشگیرانه در سال 94 اعلام کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: ارتقای آگاهی عمومی نقش موثری در کاهش جرم و جمعیت کیفری استان داشته است.

دارابخانی تاکید کرد: اقدام های پیشگیرانه همچون اطلاع رسانی، برنامه ریزی برای صیانت از اراضی ملی، ارتباط موثر با رسانه ها و افزایش آگاهی عمومی نسبت به عواقب جرائم مختلف در کاهش جمعیت کیفری و تشکیل پرونده های دعاوی در دادگستری این استان موثر بوده است.

وی افزود: یکی از سیاست های اصلی قوه قضاییه کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی و همچنین اعمال مجازات های جایگزین حبس است.

وی تولید 30 هزار دقیقه برنامه در رسانه های گروهی از جمله صدا و سیما، انجام نشست ها و مصاحبه های مطبوعاتی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص عواقب جرائم را از مهمترین برنامه های این معاونت برای پیشگیری از جرم برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد همه با تمکین از قانون، رعایت عرف ها و قوانین و توجه به عواقب جرائم مختلف که موجب آسیب های اجتماعی برای افراد، خانواده ها و جامعه می شود در محیطی سالم و عاری از هر گونه تخلف زندگی کنند.

اول تا هفتم تیرماه به مناسبت شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 بنام هفته گرامیداشت قوه قضاییه نامگذاری شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار