استاندار ایلام با اشاره به آمار 11 هزار نفری معتادان این استان گفت: تنها 50 درصد این افراد برای درمان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند.
کد خبر: ۲۴۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 21 June 2016
 استاندار ایلام با اشاره به آمار 11 هزار نفری معتادان این استان گفت: تنها 50 درصد این افراد برای درمان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند.

محمدرضا مروارید روز سه شنبه در همایش تجلیل از فعالان مبارزه با مواد مخدر این استان اظهار کرد: براساس آمارها پنج هزار و 500 نفر از معتادان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه داشته اند. 
وی افزود: رتبه این استان در حوزه اعتیاد در کشور اکنون 23 است که این رقم با اقدام های پیشگیرانه باید به رتبه آخر در میان استان های کشور کاهش یابد.
استاندار ایلام با اشاره عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: از بدو تشکیل دولت تاکنون فعالیت های بنیادی و اساسی در این حوزه صورت گرفته است.
مروارید افزود: مواد مخدر اینک به بحث سیاسی روز دنیا تبدیل شده و برخی سازمان های بین المللی با درآمد حاصل از خرید و فروش این مواد افیونی اداره می شوند، بطوری که گردش مالی حاصل از قاچاق به هزاران میلیارد دلار می رسد. 
وی تاکید کرد: مواد مخدر صنعتی هم اکنون جایگزین مواد سنتی شده و با توجه به آثار بسیار مخرب آنها به جسم و روان افراد، باید بطور جدی به مقابله با آن پرداخت.
استاندار ایلام یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گسترش مواد مخدر همواره پیشتاز بوده و در این عرصه تاکنون چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم کرده است.
مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این آیین گفت: این سازمان به عنوان رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری یکی از متولیان در عرصه مبارزه با مواد مخدر است.
فرهاد قیصربیگی افزود: با تشکیل دولت یازدهم فضای جدیدی در رابطه با کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی ایجاد شد و مسئولان نظام و دولتمردان اهتمام جدی بر کاهش و کنترل این آسیب ها دارند.
وی برگزاری نشست های مختلف با محوریت آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد را از جمله برنامه های اجرا شده این حوزه برشمرد و یادآور شد: تفاهم نامه ای سال گذشته میان سازمان بهزیستی و استانداری ایلام منعقد و استانداری متعهد به حمایت مالی و معنوی از این طرح شده است./م


منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار