معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: درسه ماه اول سال جاری شهرستان مهران بیشترین ریزگردها را تجربه کرده است.
کد خبر: ۲۴۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ 20 June 2016

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: درسه ماه اول سال جاری شهرستان مهران بیشترین ریزگردها را تجربه کرده است.


به گزارش تابناک ایلام؛علی طاهر سارایی اظهار کرد: در این مدت که از سال جاری گذشته استان ایلام از حیث کیفیت هوا چهار روز بحرانی، 2 روز اضطراری و 20 روز هشدار به خاطر حضور بوده است.

وی افزود: در این مدت شهرستان مهران 11 روز، دهلران و ایوان 10 روز و شهرستان ایلام نیز چهار روز آلودگی به علت حضور ریزگردها را تجربه کرده است.

وی یادآور شد: وقتی که مقدار غلظت ذرات گرد و غبار هوای استان از حد مجاز 150 میکروگرم در متر مکعب یا 35 پی ام 2.5 افزایش یابد با توجه به میزان غلظت این ذارات وضعیت هوا هشدار، اضطرار یا بحران اعلام می شود.

سارایی تاکید کرد: عمده این ریزگردها که منشا داخلی ندارد از طرف بیابان های عراق و سوریه و گاه عربستان وارد مرز ایران شده و هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد و در فصل های بهار و تابستان استان ایلام شاهد بیشترین حضور گرد و غبار در طول سال است.

اواخر هفته گذشته استان ایلام شاهد گرد و غبار غلیظ بود که شعاع دید افقی را تا حد 100 متر کاهش داد و وضعیت غلظت ذرات معلق در هوای استان را تا 18 برابر حد مجاز افزایش داد.
استان ایلام دارای هفت ایستگاه سنجش و پایش ذرات معلق هوا است.

سال گذشته استان ایلام 76 روز آلوده ناشی از ریزگردها داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار