معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از کاهش 25 درصدی وقوع خودکشی نسبت به سال 93 دراین استان خبرداد.
کد خبر: ۲۴۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 20 June 2016

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از کاهش 25 درصدی وقوع خودکشی نسبت به سال 93 دراین استان خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین کلانتری روز دوشنبه در نشست علمی، تخصصی اعتیاد، مسئولیت اجتماعی، ظرفیت ها، راهکارها و چالش ها اظهار کرد: حذف آسیب های اجتماعی و به صفر رساندن آنها امکان پذیر نیست ولی نباید اجازه دهیم میزان و مقدار بروز این مسایل از حد و خط قرمز فراتر رود بلکه با واقع بینی و شفاف سازی روز به روز برای کاهش آن باید گام برداریم.

وی افزود: زندگی اجتماعی آسیب های اجتماعی را نیز بدنبال دارد و مقابله با آن نیز نیازمند راهکار و مشارکت اجتماعی تمامی افراد جامعه است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: عوامل متعددی دست بدست هم می دهند تا یک آسیب در جامعه گسترش پیدا کند پیش از این تعداد معدودی مواد مخدر سنتی در جامعه وجود داشت ولی اکنون با صدها گونه انواع مخدرهای شیمیایی و صنعتی روبرو هستیم که رویارویی و دفع خطر آنها را بسیار دشوار کرده است.

کلانتری تاکید کرد: به جز با کار کارشناسی و راهکار علمی نمی توان با آسیب های اجتماعی برخورد مناسبی داشت بر همین اساس مدیریت ارشد استان سال گذشته تفاهم نامه ایی را با دانشگاه تهران به منظور بررسی روند بروز آسیب های اجتماعی منعقد و اتاق ایلام در این مرکز دانشگاهی راه اندازی شد تا با انجام تحقیقات علمی و بررسی زمینه های بروز آسیب ها، راهکارهای علمی مقابله با آنها شناسایی و اجرایی شود.

وی گفت: در سایه تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی، فرهنگی، انتظامی و امنیتی و سازمان های مردم نهاد روند بروز آسیب های اجتماعی در استان طی سال های اخیر کاهش یافته بطوریکه در مقایسه با سال 93 شاهد کاهش 25 درصدی وقوع خودکشی در ایلام بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام همچنین از کسب رتبه دوم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رتبه نخست کشور در پیگیری امور اجرایی ستاد مقابله با آسیب های اجتماعی در استان خبر داد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: آسیب های اجتماعی در همه جوامع و در زمان های مختلف بروز و ظهور داشته اند ولی شکل و نحوه توزیع آن تغییر پیدا می کند.

علی مهرعلیزاده افزود: سیستم هوشمند مقابله با آسیب های اجتماعی همچون نزاع، خودکشی و اعتیاد باید در استان شکل بگیرد، تنها با نگاه امنیتی و سلبی نمی توان با این موضوعات برخورد کرد، طی سال های گذشته گفتمان عمرانی در کشور حاکم بود که باید این رویه به گفتمان اجتماعی تغییر یابد.

وی یادآور شد: رواج فراگیر نمایش ثروت به تهدیدی برای جامعه امروز ایران تبدیل شده که با سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیاز در تضاد آشکار است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: مهمترین الزام در برخورد با آسیب های اجتماعی پذیرش واقعیات و صادق بودن با مردم است و برای اینکه عموم افراد جامعه را نسبت به افزایش آثار و تبعات آن حساس کنیم باید میزان مشارکت آنان را در رویارویی با آسیب های اجتماعی را بالا ببریم.

در این نشست دکتر احمدی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و تعدادی از مدیران و کارشناسان حوزه اجتماعی دیدگاه ها و راهکارهای خود را برای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور و استان ابراز داشتند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار