فرماندار سیروان گفت:با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و داشتن منابع غنی چون نیروی انسانی، آب، خاک و زمین کشاورزی در این شهرستان، بستر سرمایه گذاری فراهم است و آمادگی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را داریم.
کد خبر: ۲۴۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 20 June 2016

فرماندار سیروان گفت:با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و داشتن منابع غنی چون نیروی انسانی، آب، خاک و زمین کشاورزی در این شهرستان، بستر سرمایه گذاری فراهم است و آمادگی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را داریم.

به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه اظهار کرد: سیاست های دولت تدبیر و امید تحقق و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است و مدیران در سطوح مختلف موظف هستند برنامه ها و طرح های خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این حزوه ارائه کنند.

وی از تشکیل ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در سیروان خبر داد و افزود: مردم عامل و راهگشای اصلی در طرح اقتصاد مقاومتی هستند و دولت نیز همسو و همراه مردم برای حضور اقشار مختلف بخصوص جوانان در موضوع استقلال اقتصادی و وابستگی به صنایع داخلی و رونق زمینه سازی کرده و از هیچ حمایت و پشتیبانی دریغ نخواهد کرد.

فرماندار سیروان تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و داشتن منابع غنی چون نیروی انسانی، آب، خاک و زمین کشاورزی در این شهرستان، بستر سرمایه گذاری فراهم است و آمادگی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را داریم.

یگانه یادآور شد: دولت یازدهم رویکرد خاصی برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به این نام نامگذاری شده را برنامه ریزی کرده است.

وی اضافه کرد: پس از برجام زمینه رونق اقتصادی و احیای صنایع داخلی فراهم شده و انتقال فنآوری های به داخل، جذب سرمایه گذار، فروش محصولات داخلی، رفع موانع تبادلات تجاری و اقتصادی بستر مناسبی برای رشد اقتصادی و تولید در کشور ایجاد کرده است.

یگانه روند توسعه همه جانبه و خدمات ارزشمند دولت در سیروان را مطلوب دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای اجرای طرح های خدماتی در حوزه عمرانی، بهداشتی، رفاهی به مردم بکار گرفته ایم.

وی از افتتاح مرکز دیالیز در بیمارستان لومار، راه های مواصلاتی، تقویت بخش کشاورزی، آبیاری بارانی و نوین در بیش از 50 هکتار اراضی کشاورزی، توسعه راه های عشایری، تامین آب شرب عشایر بعنوان خدمات ارائه شده دولت به مردم این شهرستان نام برد.

وی به آماده بودن زیر ساخت ها ی شهرک صنعتی لومار برای سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: واحد صنعتی تولیدی وایت برد به عنوان اولین طرح در این شهرک تا چند روز آینده به بهره برداری می رسد ضمن اینکه فضای کسب و کار برای اشتغالزایی پایدار در این شهرک بطور کامل فراهم است.

فرماندار سیروان توسعه بخش کشاورزی را از دیگر اقدام های مهم دولت دانست و تاکید کرد: با راه اندازی ایستگاه پمپاژ سیروان 70 هکتار از باغ پسته ایجاد می شود و برای تشویق و ترغیب مردم به کاشت این محصول پردرآمد از محل اعتبارات عمرانی شهرستان هزینه خرید نهال پسته به متقاضیان پرداخت می شود.

یگانه یادآور شد: شهرک صنعتی با زمین های مناسب آماده واگذاری به متقاضیان است و دولت نیز در خصوص پرداخت تسهیلات مناسب به آنان محدودیتی ندارد و دست هر سرمایه گذار را که قصد ایجاد اشتغال برای جوانان و مردم این منطقه داشته باشد را به گرمی می فشاریم.

یگانه رودخانه سیمره را یک فرصت مناسب برای توسعه بخش کشاورزی و گردشگری این شهرستان دانست و گفت: استفاده از ظرفت دریاچه سد سیمره برای پرورش آبزیان و ایجاد تفریحات آبی در دست بررسی است.

شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در 65 کیلومتری ایلام قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار