مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی ازرش اقتصادی محصولات زراعی این شهرستان را200 میلیاردریال اعلام کرد.
کد خبر: ۲۴۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ 18 June 2016

مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی ازرش اقتصادی محصولات زراعی این شهرستان را200 میلیاردریال اعلام کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛رحیم الهیار اظهار کرد: از مجموع 22 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری 18 هزار هکتار آن به کشت گندم و جو اختصاص یافته است

وی افزود: با توجه به بارندگی های مطلوب فصل زراعی، پیش بینی می شود کشاورزان بیشترین میزان برداشت محصول را در مقایسه با سال های گذشته داشته باشند.

الهیار ارزش اقتصادی 18 هزار تن محصول زراعی برداشت شده از مزارع این شهرستان را بیش از 200 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین محصول زراعی ملکشاهی گندم، جو و حبوبات است.

مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی با بیان اینکه کشاورزی در این شهرستان یکی از مهم ترین منابع مالی مردم محسوب می شود، گفت: از 25 هزار نفر جمعیت شهرستان بیش از هشت هزار و 500 نفر به شغل کشاورزی و باغداری مشغول هستند.

وی تاکید کرد: در این شهرستان همچنین 750 هکتار باغ میوه وجود دارد که هر سال بیش از 2 هزار و 500 تن انواع محصولات باغی همچون گردو، انگور، انجیر، هلو و دیگر میوه ها تولید و روانه بازار مصرف می شود.

شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری ایلام در سال زراعی جاری با ثبت بارش یک هزار و 237 میلی متری بیشترین میزان بارندگی استان ایلام را به خود اختصاص داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار