سرپرست کمیته امام خمینی شهرستان دهلران گفت: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال زکات گندم از کشاورزان دهلرانی دریافت شد.
کد خبر: ۲۴۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 18 June 2016

سرپرست کمیته امام خمینی شهرستان دهلران گفت: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال زکات گندم از کشاورزان دهلرانی دریافت شد.


به گزارش تابناک ایلام؛فریدون چامه اظهار کرد: زکات یکی از مصادیق بارز صدقه است و ستاد زکات شهرستان دهلران برای ترویج و اشاعه این فرهنگ الهی همواره اقدامات مناسبی انجام داده است.

 
وی افزود: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال زکات از کشاورزان دهلرانی دریافت شد که 400 میلیون ریال آن برای ساخت حسینیه در روستای عین خوش دشت عباس هزینه شده است.
 
سرپرست کمیته امداد امام خمینی دهلران خاطر نشان نمود: وجوه حاصل از زکات جمع آوری شده همواره در مواردی چون تأمین جهیزیه نوعروسان، کمک معیشت مددجویان و خانواده‌های نیازمند، کمک درمان افراد نیازمند و ساخت حسینیه و مسجد هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری و پس از آغاز برداشت گندم 9 اکیپ ثابت و سیار در سطح بخش مرکزی و بخش‌های تابعه کار جمع آوری زکات از کشاورزان را برعهده داشتند.
 
چامه با بیان اینکه بخشی از زکات جمع آوری شده جزو درآمدهای غیر ثبتی است خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 300 میلیون ریال زکات گندم از کشاورزان دهلران دریافت شده است که پیش بینی می شود تا پایان تیرماه میزان زکات دریافتی افزایش یابد.
 
وی اظهار داشت: در بسیاری از موارد کشاورزان خود مستقیم نسبت به پرداخت زکات محصول خود به افراد نیازمند و بدون واسطه کمیته امداد اقدام می‌‌کنند که این موارد جز درآمدهای غیرثبتی زکات محسوب می‌شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار