ورزش همگانی درسلامتی وشادابی افرادجامعه دارای اهمیت ویژه ای است.
کد خبر: ۲۴۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 17 June 2016
ورزش همگانی درسلامتی وشادابی افرادجامعه دارای اهمیت ویژه ای است.


به گزارش تابناک ایلام؛شواهد بی شماری در دست می باشدکه پیاده روی بهترین نوع ورزش بدنی است.

از سالمترین، بی خطر ترین وکم هزینه ترین ورزشهایی که در بین آحاد جامعه بوده و از نظر ایمنی و سلامت با سایر ورزشهای دیگرمتفاوت و قابل مقایسه نیست.

پیاده روی بسیار ساده است و هیچ نوع آموزش رسمی و تجهیزات، وسایل مخصوص بجز یک جفت کفش ورزش مناسب لازم ندارد.

ورزش پیاده روی را می توان در هر زمان و با هر شرایطی انجام داد. در دنیا ی امروز پیاده روی بهترین فعالیت و طبیعی ترین ورزش در کسب آمادگی جسمانی در جهت لذت بخشیدن به روح وروان انسان ونیز کم خطر است.

مهمتر اینکه این ورزش یک فعالیت اجتماعی است که امکان ایجاد روابط دوستانه دربین خانواده ها را بسیار زیاد می کند و اما در خصوص نقش مهم علمی ورزش پیاده روی گروهی در ایجاد و ابقای سلامتی بایستی به موارد زیر توجه داشت:

مزایای ورزش گروهی علاوه برکنترل فشار خون، کاهش روند پوکی استخوان به ویژه دربانوان کنترل اختلالات چربی خون، کاهش عوارض جسمانی و درمان آن، کنترل دیابت، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت روانی افرا، کاهش استرس، تقویت وایجادحس شادابی، سالم سازی قلب وعدم خستگی فرد را در پیش دارد.

با عنایت به مطالب فوق الذکر و سهولت انجام این ورزش و اثرات گسترده آن در ارتقای سلامت فرد و جامعه این مقوله از ورزش نیازمند توجه ویژه ای در برنامه ریزی های بهداشتی است و قدر مسلم گستردگی موضوع لزوم مشارکت و هماهنگی بین بخشهای مردمی را هم در زمینه برنامه ریزی و ترویج فرهنگ پیاده روی گامی در جهت توانمند سازی جامعه و به عبارتی ارتقای سلامت آن محسوب میگردد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار