یک بانوی موفق کارآفرین با راه اندازی کارگاه های تولید صنایع دستی بومی و محلی زمینه اشتغال 700 بانوی آبدانانی راایجادکرد.
کد خبر: ۲۴۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 17 June 2016
یک بانوی موفق کارآفرین با راه اندازی کارگاه های تولید صنایع دستی بومی و محلی زمینه اشتغال 700 بانوی آبدانانی راایجادکرد.

به گزارش تابناک ایلام؛این بانوی موفق و کارآفرین می گوید: با مشارکت نهادهای متولی و تکیه بر اراده و استعدادها و سرمایه شخصی، 2هزار نفر از زنان و دختران علاقه مند را در زمینه های تهیه و تولید کیف و صنایع چرمی، حصیر بافی، جاجیم بافی، تهیه سجاده و گلیم برجسته، قالی بافی و گلدوزی، معرق کاری و دیگر رشته های صنایع دستی آموزش داده ام.

فاطمه نوری اظهار کرد: در استان های ایلام و خوزستان مشغول به کار در حوزه تولید صنایع دستی و و برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان هستم.

وی افزود: تاکنون 20 نفر از افرادی که در دوره های آموزشی شرکت و کسب مهارت کرده اند با راه اندازی کارگاه های تولید صنایع دستی بومی و محلی ضمن ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای خود، زمینه اشتغال بکار 700 نفر از دختران و زنان روستایی را نیز فراهم کرده اند.


نوری که تاکنون به همراه آثار تولیدی خود در 12 نمایشگاه ملی و منطقه ای صنایع دستی شرکت کرده است، در سال 92موفق به دریافت لوح تقدیر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و
گردشگری، وزارت کشور و دفتر ریاست جمهوری بخاطر کسب رتبه اول دز زمینه موج بافی، حصیر و کیف دوزی شده است.

وی از ثبت 2 شرکت تولید فرش محلی و صنایع چرم در استان های ایلام و خوزستان خبر داد و تاکید کرد: بیشتر تولیدهای صنایع دستی خود را بصورت ثبت سفارش در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان به فروش می رسانم.

نوری یادآور شد: تاکنون از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده ام ولی اگر مسئولان حمایت کنند و تسهیلات در اختیارم قرار دهند می توانم ضمن توسعه تولید صنایع دستی و رونق کسب و کار، برای 50 نفر از زنان و دختران متقاضی و علاقه مند نیز شغل ایجاد کنم.

وی هدف از فعالیت های تولیدی و هنری خود را شناسایی صنایع ملی و دستی، ایجاد انگیزه در جوانان و زنان روستایی اعلام کرد و گفت: 150 مربی مجرب در رشته های صنایع دستی تربیت کرده ام.

** فاطمه نوری از بانوان موفق و کارآفرین شهرستان آبدانان است که 25 سال سابقه و فعالیت مستمر در زمینه آموزش و تولید صنایع دستی و فرآورده های سنتی دارد.
مسئول صندوق کارآفرین امید آبدانان می گوید: مقدمات تشکیل پرونده، دریافت آثار و مدارک و نمونه تولیدهای این خانم کارآفرین در این صندوق مهیا شده و در آینده نزدیک تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه و توسعه فعالیت پرداخت خواهیم کرد.

محمد الماسی افزود: یکی از اهداف صندوق کارآفرین امید شناسایی و تقویت کارآفرینان، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، بازاریابی و ارائه خدمات مشاوره ای فنی به این افراد است.
شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 170 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار