کد خبر: ۲۴۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 16 June 2016

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: خدمتگزاران و مسئولان نظام اسلامی وظیفه دارند که گره گشای مشکلات مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امروز چهارشنبه در نشست اخلاق مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار کرد: وظیفه مدیران و کارکنان اجرایی در نظام اسلامی اینکه بدون منت به مردم از هر دین و آیینی خدمت کنند.

وی ادامه داد: فرقی نمی کند مراجعه کننده چه کسی است، حتی اگر طرف غیر مسلمان باشد، چون همه ارباب رجوع با هر دین و مذهبی که تحت نظارت حاکم اسلامی زندگی می کنند اتباع و شهروند حکومت هستند و نباید با تبعیض با آنها رفتار شود.

امام جمعه ایلام افزود: در نظام اسلامی باید نسبت به مقام انسانی و حفظ شان انسان ها احترام قائل شد و چنانچه کسی برای کاری به ادارات دولتی مراجعه کرد باید با نهایت احترام و اخلاق با وی رفتار شود.

حجت الاسلام لطفی با تبیین نگاه امام علی (ع) به کارگزاران حکومت اسلامی در نهج البلاغه گفت: از دیدگاه پیشوای نخست شیعیان جهان یکی از وظایف مهم اصلی کارگزاران حکومت اسلامی این است که نگاه انسانی و برابر به ارباب رجوع داشته باشند.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه منزلت و احترام به ارباب رجوع باید همواره حفظ شود، تاکید کرد: مدیران و کارکنان نیز وظیفه دارند که در ایفای حقوق مردم بدون هیچ گونه ملاحظه و با رعایت قانون و مقررات رفتار کنند.

وی با بیان اینکه مدیران هیچ وقت حق ندارند برای گریز از قانون و مقررات دنبال راهکار و دور زدن مقررات بروند، یادآور شد: مدیران و کارکنانی که اینگونه عمل کنند مرتکب خیانت شده و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

به گزارش هزارپیشه با توجه به اینکه فرمایشات نماینده محترم ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس در این ایام خدمت صادقانه و قانومند مدیران دستگاه ها به مردم است، نشانه های نارضایتی از برخی از دستگاه ها همچون دانشگاه پیام نور استان ایلام و عملکرد قباد منصوری سرپرست این دانشگاه در رسانه های ملی و استانی منتشر شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار