نایب رئیس بانوان هیات ووشوی ایلام ازفعالیت25 بانوی ووشوکاردراین استان خبرداد.
کد خبر: ۲۴۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 15 June 2016
نایب رئیس بانوان هیات ووشوی ایلام ازفعالیت25 بانوی ووشوکاردراین استان خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛فرزانه خدایاری اظهار کرد: ووشو از جمله ورزش های انفرادی است که همچون سایر ورزش های رزمی در این استان طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

وی افزود: اکنون 25 بانوی ووشوکار در ایلام فعالیت ورزشی دارند ولی این ورزش با وجود داشتن طرفدار اما کمبود امکانات و اعتبارها مانع پیشرفت آن در میان بانوان علاقه مند شده است.

خدایاری یادآور شد: این ورزش در 2 سبک ساندا و تالوا انجام می شود اما ورزشکاران ما بیشترین فعالیت را در سبک ساندا دنبال می کنند که با توجه به روش مبارزه در آن امکان آسیب دیدن ورزشکاران همیشه وجود دارد اما بدلیل بیمه محدود با مشکل رو برو هستند.

وی تاکید کرد: از نظر فضای آموزشی و ورزشی، هزینه ایاب و ذهاب و تجهیزات در سطح خوبی قرار داریم اما کمبود کادر فنی و بیمه و ناتوانایی اکثر ورزشکاران در پرداخت شهریه اماکن ورزشی خصوصی، تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

خدایاری گفت: تمرینات و مسابقات ووشو در سالن های 17 شهریور، شهدای صفاری و تربیت بدنی شهرستان ایلام برگزار می شود که فضاهای مناسبی برای پرداختن به این ورزش هستند.

وی با اشاره به کمبود فضاهای تفریحی در ایلام افزود: در شهر ما اماکن خاصی برای تفریح جوانان وجود ندارد از این رو تنها تفریح آنها ورزش کردن است اما بدلیل کمبود امکانات در مقطعی خاص ورزش را رها می کنند و این استعدادها شکوفا نمی شوند.

خدایاری با بیان اینکه مسئولان باید نگاه ویژه ای به ورزش های رزمی و به خصوص ووشو داشته باشند، اعلام کرد: در این ورزش خطرات احتمالی جسمی وجود دارد که امیدواریم با حمایت مسئولان با زیر پوشش بیمه قرار گرفتن ورزشکاران زمینه توسعه این ورزش و شکوفایی استعدادهای فراهم شود.

وی اضافه کرد: اکثر ورزشکاران در مسابقات حضور پیدا می کنند اما بدلیل نداشتن اعتماد به نفس که در نتیجه مقایسه خود با ورزشکاران دیگر استانها، موفق به کسب مقام نمی شوند.

نایب رئیس بانوان هیات ووشو ایلام گفت: با برنامه ریزی مدون و مناسب از سوی هیات ووشو و حمیات از ورزشکاران می توان در پرورش استعدادها و توسعه این ورزش اقدام کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار