استاندار ایلام در مصاحبه با تابناک:
مروارید گفت : همه مسئولین ادارات و فرمانداران و مسئولین شهرستانی وظیفه دارند ضمن اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی کمال همکاری را با سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته و هرکس به نوعی در این مسیر خلل و یا وقفه ای ایجاد کند بدون شک از چرخه مدیریت استان خارج خواهد شد
کد خبر: ۲۴۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 14 June 2016

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در مصاحبه با خبرنگار تابناک گفت  : نمره قبولی عملکرد مدیران و فرمانداران استان در عمل به اقتصاد مقاومتی مشخص خواهد شد.

استاندار ایلام ادامه داد: مردم استان ایلام شایسته ی خدمت صادقانه و بی منت هستند و هر کس نمی تواند در این مسیر همرنگ و همراه مسئولین باشد.

مروارید سرمایه گذاری بخش خصوصی را مهمترین راه کار توسعه استان دانست و گفت : برای توسعه استان و ایجاد اشتغال برای جوانان سرمایه گذاری بخش خصوصی مهمترین و به نوعی تنها راه موجود می باشد.

وی ادامه داد : همه مسئولین ادارات و فرمانداران و مسئولین شهرستانی وظیفه دارند ضمن اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی کمال همکاری را با سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته و هرکس به نوعی در این مسیر خلل و یا وقفه ای ایجاد کند بدون شک از چرخه مدیریت استان خارج خواهد شد.

استاندار ایلام همدلی و همزبانی همه مسئولین استان اعم از دولتی و خصوصی و حکومتی را خواستار شد و گفت : برای توسعه زیرساختها و ایجاد مشاغل پایدار در استان همه باید تلاش کرده و این تنها از عهده ی دولت بر نمی آید.

وی ادامه داد : فرهنگ کار و تلاش باید در ایلام نهادینه شده و نقش مطبوعات در فرهنگسازی این مهم بی بدیل و کارگشا است.

مروارید به ظرفیتهای مهم استان اشاره کرد و افزود : ایلام و پهنه ی این استان زر خیز پر است از استعدادهای خدادادی و زیزمین و نیروهای کارآمد و متخصصی که لازمه های توسعه در هر منطقه ای می باشند.

وی ادامه داد : بهره گیری از این ظرفیتها یک برنامه مدون و یکپارچه با هماهنگی همه دست اندرکاران نیاز داشته و هیچکدام از نهادهای دولتی وخصوصی و حکومتی به تنهایی موفق به اجرای این مهم نخواهند شد.

وی ضمن تشکر از تلاشها و همکاری های صورت گرفته ارگانهای مختلف تصریح کرد از نماینده ی محترم ولی فقیه در استان،سپاه استان ،دادگستری،بازرسی استان و دیگر نهادهای حکومتی می خواهیم همچون گذشته همکاری خود را با دولت تداوم بخشیده و در مسیر جذب سرمایه گذار و ایجاد مشاغل پایدار برای جوانان ما را یاری نمایند.

استاندار ایلام عزم دولت را برای کاهش پروسه های دست و پاگیر اداری جرم دانست و گفت : تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا سرمایه گذاران در استان در پیچ و خم های بروکراسی اداری سردرگم نشده و هرچه سریعتر فعالیت اجرایی خود را آغاز کنند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت برای ایجاد فرصتهای شغلی اشاره کرد و افزود : به تمامی سرمایه گذاران بخش خصوصی که واقعاً کننده کار باشند امکانات لازم از قبلی آب و برق و زمین وتسهیلات و ..... داده خواهد شد.

مروارید گفت : هر ایلامی چه در داخل و چه در خارج از استان باید مبلغ توانمندی های استان باشد.همه ما باید از هر فرصتی برای معرفی استعدادها و ظرفیتهای سرمایه گذاری استان به افراد توانمند استفاده کرده و استان خود را بیش از پیش به کارآفرینان بشناسانیم.

محمدرضا مروارید در خاتمه متذکر شد : بر سر منافع مردم و خدمت به هم استانی های عزیزم با هیچ احدی تعارف نداشته و به نوعی ایجاد وقفه در خدمت رسانی به مردم را خط قرمز خود می دانم.متاسفانه با وجود همه تلاشهای صورت گرفته بعضا دیده می شود برخی با اعمال سلیقه های شخصی در مسیر توسعه ی استان وقفه ایجاد کرده و این اصلا شایسته ی خدمت گزاران صدیق مردم ایلام نیست.

استان ایلام در حال حاضر از لحاظ شاخص بیکاری در رتبه ی 15 کشور قرار دارد و با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای ایلام این آمار باید ارتقاء یابد.لازم به ذکر است که از سال 92 تا کنون شاخص بیکاری در ایلام از رتبه ی دوم کشور به رتبه ی پانزدهم ارتقاء یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار