مدیران در شورای اداری چه گفتند؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در جریان اولین نشست شورای اداری استان در سال 95 گفت : به خاطر خدا نگاه ها را به مقوله ی فرهنگ تغییر داده و اعتبارات فرهنگی را از ردیف اعتبارات سایر خارج کنید
کد خبر: ۲۴۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 11 June 2016

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در جریان اولین نشست شورای اداری استان در سال 95 گفت : به خاطر خدا نگاه ها را به مقوله ی فرهنگ تغییر داده و اعتبارات فرهنگی را از ردیف اعتبارات سایر خارج کنید.

در اولین جلسه شورای اداری استان در سال 95 که غاطبه ی مدیران استان و مسئولین ارشد و نمایندگان مجلس حضور داشتند معاونین استاندار و برخی از مدیران کل مطالبی را بیان کرده و به بیان مشکلات و دغدغه های کاری حوزه کاری خود پرداختند.

دکتر حشمت الله عسگری معاون اقتصادی استاندار در این جلسه گفت : در ابتدای سال جاری سه مقوله مهم ابلاغ سند اقتصاد مقاومتی،ابلاغ بودجه 95 و تدوین برنامه ششم را پیش رو داشته و داریم. هرکدام از این سه موضوع در نوع خود برای استان ایلام مهم و تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور نمایندگان محترم و تعامل آنها با مدیران باید از این ظرفیتها بهترین و بیشترین استفاده را ببریم.

برنامه های استان در سند توسعه ای اقتصاد مقاومتی کاملاً مشخص و مبرهن بوده و ما همه باید به سوی رسیدن به این مهم گام برداریم.

دکتر عسگری متذکر شد : مدیری که بخواهد در ایلام یک روال عادی مدیریتی را طی کرده و ساعت اداری تردد کرده و سختی را تحمل نکند به در این استان نمی خورد.مدیرانی برای ایلام کارآمد بوده و هستند که برای خدمت به مردم از همه چیز خود گذشته و شبانه روز پای کار باشند.این منطقی نیست که برای پیگیری امورات سرمایه گذاران هر لحظه جناب آقای استاندار و بنده و دیگر مدیران استانداری با مدیران ادارات تماس گرفته و خواستار انجام سریع امور باشند.

700 میلیارد تومان اعتبار به خسارات استان اختصاص یافته است

مهندس کرمی مدیرکل ستاد بهران استانداری ایلام هم در این مراسم گفت : در مجموع برای خسارتهای ناشی از سیل و آتش سوزی و زلزله بالغ بر 700 میلیارد تومان اعتبار در غالب کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت و اعتبارات زیربنایی به استان ایلام اختصاص یافته است.بخشی از این اعتبارات هنوز با مشکل تامین نقدینگی مواجه است که بانک مرکزی در حال رفع آن است.

کرمی ادامه داد:در مجموع اعتبارات بازسازی منازل تا کنون 5500 واحد مسکونی یا به طور کامل بازسازی شده اند و یا مورد مرمت قرار گرفته اند.

مدیرکل ستاد بهران استانداری ایلام در ادامه به آتش سوزی های امسال و سال قبل اشاره کرد و گفت : متاسفانه در سال 94 بیش از 105 مورد آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان داشتیم که در نتیجه آن بالغ بر 1850 هکتار از جنگل ها و مراتع ایلام در حریق سوخته و خسارتهای میلیاردی را به بار آورد.

کرمی متذکر شد  : امسال از ابتدای 95 تا کنون 17 مورد آتش سوزی در استان داشته ایم که سه مورد آن همین دیروز و در حاشیه سد ایلام ، دره ارغوان و کبیر کوه رخ داده و خوشبختانه مهار شدند.

کرمی افزود : در حال حاضر 157 نقطه ی بهران ساز آتش سوزی در استان شناسایی شده و پایگاه های اقدام سریع در آنها احداث گردیده است.

کرمی به ساخت آشیانه برای بالگرد در ایلام اشاره کرد و گفت : اعتبارات لازم برای ساخت آشیانه بالگرد در ایلام اختصاص یافته و مدیریت بهران کشور قول داده که به محض آمادگی آشایانه بالگرد را برای ایلام اختصاص خواهد داد.

اتمام 7 طرح بزرگ صنعتی تا پایان 95

مهندس نصیری رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان نیز در جلسه شورای اداری گفت : تا پایان امسال 7 طرح بزرگ صنعتی در استان به بهره برداری خواهد رسید.

برای این پروژه ها تا پایان سال بالغ بر 2800 میلیارد توامن سرمایه گذاری صورت گرفته و زمینه اشتغال 1500 نفر فراهم خواهد شد.

یارالله نصیری در ادامه متذکر شد : راس و اولویت برنامه های ما در سازمان و در بخش صنعت افق 1404 ایلام است.ایلام در این سال یک استان پویا و توسعه یافته در زمینه ی صنعتی بوده و بخش صنعت و معدن در این سال با اجرای برنامه های پیش رو پیشتاز توسعه ی استان خواهد بود.

نصیری به اولویت سازمان در خصوص راه اندازی مجدد طرح های مشکل دار اشاره کرد و گفت : بالغ بر 116 واحد نیمه فعال داریم که قابلیت احیاء و راه اندازی کامل را دارند. برای این مهم برنامه های کامل و جامعی داریم که اجرای آنها به کمک همه مسئولین و نمایندگان مجلس نیاز دارد.همچنین 70 واحد صنعتی ورشکسته و تعطیل در استان داریم که باید کمک کنیم دوباره راه اندازی شوند

در حال حاضر ۶ هزار نفر در صنعت استان به صورت مستقیم اشتغال داشته و با راه اندازی پروژه های شاخص تا پایان سال ۹۵ این آمار به ۷۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

فرهنگ را از ردیف اعتبارات سایر خارج کنید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام هم در جلسه شورای اداری گفت : از جناب آقای صیدایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تقاضا دارم که فرهنگ را از ردیف اعتبارات سایر خارج کرده و نگاه ویژه ای به مقوله ی فرهنگ داشته باشند.

نیاکان خواستار در نظر گرفتن ردیف اعبارات ملی برای فرهنگ ایلام شد و گفت : اعتبارات استانی ناچیز و محدود دردی از فرهنگ استان دوا نخواهند کرد.فرهنگ زیربنای سیاست و اقتصاد و مسائل اجتماعی بوده و باید نگاه ها در استان به مقوله فرهنگ تغییر کند.

تمامی مدیران کل ، فرمانده ی سپاه امیرالمونین استان،فرماندهی نیروی انتظامی استان،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حاضرین اصلی اولین جلسه شورای اداری استان ایلام در سال 95 بودند.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دشمن از اقتصاد، نفوذ سیاسی ما در مجامع بین المللی که نداریم، نمی ترسد و حتی از قدرت نظامی ما نیز ترسی ندارد بلکه ترس اصلی آنها از فرهنگ انقلاب اسلامی است که به کشورها و ملت های دیگر سرایت می کند و منافع آنها را با خطر و چالش مواجه می سازد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار