اولین شورای اداری سال 95 با حضور نمایندگان مردم در مجلس؛
اولین جلسه شورای اداری استان ایلام در سال 95 با حضور استاندار و معاونین ایشان،سردار حسینی، اکثریت مدیران کل ادارت و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات تازه تاسیس استانداری برگزار شد
کد خبر: ۲۴۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 11 June 2016

اولین جلسه شورای اداری استان ایلام در سال 95 با حضور استاندار و معاونین ایشان،سردار حسینی، اکثریت مدیران کل ادارت و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات تازه تاسیس استانداری برگزار شد.


عقلانیت مهمترین شاخص تصمیم گیری وتوسعه در استان

دکتر جلال میرزایی نیز در جلسه ی شورای اداری استان ایلام اظهار داشت :در سه سال اخیر دولت خدمات خوبی را در استان و کشور انجام داده و قدمهای مثبتی  را برداشته است.

میرزایی به اولویت بندی منابع اشاره کرد و گفت : با وجود کمبود منابع اعتباری که در اختیار داریم باید اولویت را بر طرح های مهم و نیمه تمام گذاشته و خدماتی را به مردم ارائه نماییم که نمود عینی و تاثیر مثبت داشته باشند.

وی افزود: می توانیم در طول چهار سال با همفکری و همکاری برای توسعه استان گام های محکمی برداریم تنها هدف مشترک همه ما پیشرفت استان ایلام در همه بخش ها است.
میرزایی تاکید کرد: هدف همه ما چیزی جز خدمت به مردم نیست ولی باید بدانیم تنها دلسوزی کردن برای رسیدن به توسعه کافی نیست بلکه بهترین راه رسیدن به هدف، خدمت به توسعه استان است.

میرزایی از استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی خواست که اطلاعات کافی در خصوص طرح ها و پیگیری های لازم در اختیار آنان بگذارند تا نماینده ها با رایزنی و توجیه مقامات عالی کشوری بیشتر بتوانند برای اجرایی شدن طرح ها اقدام کنند.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس گفت: اکنون مجلس در حال بررسی برنامه ششم توسعه است مواردی که در این برنامه در استان مد نظر نبوده باید به نمایندگان منعکس شود تا بتوانیم نسبت به انجام آن اقدام کنیم

میرزایی عقلانیت را مهمترین شاخص تصمیم گیری در استان دانست و گفت : باید برای تصمیم گیری ها در استان عقلانی برخورد کرده و از احساسات و تکروی ها پرهیز نماییم.بدون شک در سایه حرکت معقول و تعامل بین دستگاهی و همکاری متقابل نمایندگان و مدیران می توان بر مشکلات استان غلبه کرد.

میرزایی  به مشکلات اساسی امروز جامعه اشاره کرد وگفت : رکود و تورم مشکلات اساسی امروز جامعه ی ما هستند.باید ابتدا تلاش کنیم رکودی که بر بازارهای مختلف سایه انداخته را از بین برده و بعد از آن به امر تولید بپردازیم.

موانع نظارتی در حوزه نفت وگاز را خواهیم شکست

سلام امینی نماینده حوزه ی شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در ابتدای کلام خود با خط و نشان کشیدن برای دستگاه های اجرایی و خصوصاٌ دستگاه های حوزه نفت و گاز در استان گفت : قانون برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حق نظارت به وکالت از مردم را قائل شده و هیچکس نمی تواند نافی این حق باشد.وی ادامه داد: برخی از این حق نظارت خشنود نیستند و برای ورود نظارتی ما سدهایی ایجاد می کنند.در حوزه ی نفت و گاز استان طوری رفتار می کنند که نفوذ و نظارت بر آن کار سختی شده است،ولی ما این سدها را هرچه قدر محکم باشند خواهیم شکست و وظیفه نظارتی خود را انجام خواهیم داد.

نفر دوم انتخابات اردیبهشت ماه 95 در ایلام با نقل قول صحبت لاریجانی با این مضمون که چه اشکالی دارد دولت با نمایندگان در بحث انتصاب مدیران استانها مشورت کند گفت:این وظیفه ی نماینده است که در بحث انتصاب مدیران نظارت داشته و دولت باید در این خصوص با ما مشورت کند.امینی با این اظهار نظر نشان داد که برای مدیریت استان برنامه داشته و به نوعی این پیام را به مروارید و مدیران ادارات انتقال داد که قصد دخالت و اظهار نظر در انتصاب مدیران را دارد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود درخواست عضویتش در کمیسیون انرژی مجلس را هدفدار عنوان کرد و افزود : کمیسیون انرژی بخش نفت و گاز و آب و خاک و برق و ... را شامل می شود.استان ایلام در این بخش ها مستعد بوده و تا کنون به درستی از این استعدادها برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان بهره لازم برده نشده است.وی ادامه داد: در خواست عضویت در این کمیسیون را دادم تا بتوانم زمینه اشتغال جوانان استانم را با اجرای پروژه های مهم فراهم آورم.

امینی همچنین ضمن تشکر از نماینده های ادوار هشتم به قبل مجلس گفت : متاسفانه نمایندگان مردم در مجلس نهم در قهر با ما به سر برده و دست تعامل ما را به گرمی نگرفته اند.

نگاه ما باید به جذب اعتبارات ملی معطوف شود

مهندس شادمهر کاظم زاده نماینده مردم حوزه ی جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : نگاه ما باید بیشتر به اعتبارات ملی معطوف بوده و اعتبارات استانی آنقدر ناچیز است که با تکیه به آنها ایلام به این زودی رنگ توسعه را نخواهد دید.

مهندس کاظم زاده ادامه داد: مهمترین مشکل امروز جامعه ی ما اقتصاد و چالش های به وجود آمده بر اثر آن است.مردم استان ایلام در حوزه ی اقتصادی آنطور که حق آنها است قوی نیستند.

کاظم زاده ادامه داد: دولت باید با آغاوش گرم پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد.اینکه یک سرمایه گذار بخش خصوصی را در پیچ و تاب کاغذ بازی اداری سردرگم کنیم هیچ تاثیر مثبتی به حال استان نخواهد داشت.

نماینده مردم حوزه ی جنوبی در مجلس متذکر شد : مردم انتظارات زیادی از نمایندگان مجلس دارند که به حق بوده و وظیفه ی ما است که این انتظارات را پیگیری و در حد نیاز برآورده نماییم.

کاظم زاده در پایان از زحمات نمایندگان ایلام در دوره های قبلی مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و گفت : بدون شک دانش و تجربیات این عزیزان برای ما ارزشمند بوده و از همه این عزیزان می خواهیم این تجربیات خود را با نمایندگان کنونی سهیم کرده تا بتوانیم برای آبادانی ایلام و ایلامی تلاش کنیم.

جلال میرزایی،سلام امینی و شادمهر کاظم زاده سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی هستند که در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه 95 با رای مردم راهی بهارستان شدند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مردمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
درود بر دکتر امینی
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
سلام بر سلام
امیدوارم جواب اعتماد واقعی مردم را با خدمت درست پاسخ بدهی
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
درود بر نمایندگان عزیز استان ایلام. درود ویژه بر دکتر سلام امینی و جلال میرزایی که هوشمندانه وارد بحث نفت و گاز استان شده اند. امیدواریم این تلاشها پیگیر و مستمر بوده و تا قطع سلطه کرمانشاهیها بر صنعت نفت و گاز استان ادامه داشته باشد. نمایندگان باید با هم هم صدا مطالبات به حق در حوزه نفت و گاز را مطرح کنند. اولین و اساسی ترین و بنیادیترین موضوع در حوزه نفت و گاز آن است که ستاد مدیریتی نفت و گاز غرب از کرمانشاه به استان ایلام منتقل شود تا مردم ایلام خود بر پروژه های نفت و گاز استان مدیریت کنند و دیگر این همه نیروی کرمانشاهی بر صنعت نفت و گاز ما تحمیل نشود
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
نمایندگان استان شما رو به خون شهدا قسم میدهیم که خدای ناکرده اشتباهات ادوار گذشته تکرار نشود. هر سه نماینده و بلکه تمام مسئولین استان باید با هم یکصدا بوده و به فکر رفع مشکلات باشند. رمز موفقیت در اتحاد است! اتحاد اتحاد اتحاد!!!!! اینجانب به عنوان عضو کوچکی از صنعت نفت استان پیشنهاد میکنم در حوزه نفت و گاز اهداف زیر به ترتیب اولویت مدنظر نمایندگان استان قرار بگیرد چرا که این اهداف اگر اجرایی شود قطعا یک انقلاب در صنعت استان و اشتغال و سرمایه گزاری اتفاق خواهد افتاد:
1-) پایان دادن به سلطه کرمانشاهیها بر صنعت نفت و گاز ایلام با انتقال ستاد نفت و گاز غرب از کرمانشاه به ایلام
2-) پیگیری پروژه های نفت و پتروشیمی دهلران، پیگیری اجرای پالایشگاه 90نفت هزار بشکه ای دهلران که مصوب مجلس است. پیگیری پروژه پتروشیمی دهلران
3-) پیگیری پروژه های نفت شهرستان مهران شامل تسریع در بهره برداری از میدان نفتی آذر و اجرای هر چه سریعتر پروژه میدان نفتی چنگوله و پیگیری احداث پالایشگاه نفت مهران که همانند پالایشگاه دهلران مصوب مجلس است.
4-) پیگیری پروژه های گاز شهرستان ایلام شامل پروژه بهره برداری از فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار و طرح توسعه میدان گازی کمانکوه. پیگیری فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام و فاز دوم پتروشیمی ایلام
مهندس نفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
منظور دکتر امینی سلطه ای است که کرمانشاهیها بر صنعت نفت و گاز ایلام دارند و به هیچ عنوان اجازه نمیدهند مسئولین ایلامی حتی برای یک بازدید ساده! پاشون به این صنایع باز بشه. اونا با این سدی که درست کردن تمام امتیازات نفت و گاز ایلام رو به نفع خودشون از ما ایلامیها قصب کردن مثلا همین تاسیساتهای سرچاهی تنگ بیجار و دهلران و چشمه خوش شما برین بررسی کنین بالای 50 درصد پرسنل رسمی 70 درصد پرسنل پیمانکاری این تاسیسات اهل استان کرمانشاه هستند و اون درصد باقیمانده م از بقیه کشور! ایلامی خودمون شاید 20 درصدم تو این صنایع مشغول به کار نباشه. خدا رو گواه میگرم تو تنگ بیجار ما دو تا آبدارچی داریم یکیش کرمانشاهیه یکیش کردستانی!! به خداوندی خدا بالای 70 درصد نیروهای پیمانکاری تنگ بیجار اهل استان کرمانشاهن! شما برین دهلران و چشمه خوش هم وضع همینه! فردا آذر و چنگوله مهرانم از این بدتر میشه! صنعت نفت و گاز ما شده بازار کار نیروهای بیسواد کرمانشاهی! دارن اینجا جولان میدن به خدا ! نیروی پیمانکاری داریم اینجا با دیپلم اومده تو تعمیرات کار میکنه از سنقر کرمانشاه! از اسلام آباد از گیلانغرب از قصرشیرین از سرپل ذهاب از صحنه از خود کرمانشاه! آخه یه دیپلم فنی حرفه ای دیگه چه تخصصی داره که از همین ایلام نیاد کار کنه شما بری از اون سر دنیا یه دیپلم برداری بیاری تو صنعت نفت ایلام به زور جاش کنی؟؟ خیلیاشونم خدا رو گواه میگیرم هیچ سابقه قبلی نداشتن یارو خودش میگفت من قبل اینکه بیام اینجا راننده تاکسی بودم. همشونم فامیلهای درجه یک کارمندای رسمی ستاد نفت و گاز غرب هستن که تو کرمانشاست!
خب طبیعیه که دوس نداشته باشن کسی بیاد اونجا کار نظارتی انجام بده! معلومه که مقاومت میکنن! مسلمه که بدشون میاد پای مسئولین ایلامی به این صنایع باز بشه چون اونوقت مردم ایلام میفهمن که این اجنبی ها چه حقی ازشون خوردن و میندازنشون بیرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار