مروارید در شورای اداری استان:
با رایزنی های صورت گرفته و برنامه ریزی های دقیق یک گام بزرگ در راه توسعه استان برداشته شده و در نظر داریم 400 کیلومتر بزرگراه را در ایلام احداث نماییم
کد خبر: ۲۴۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ 11 June 2016

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در جلسه ی شورای اداری استان گفت : با رایزنی های صورت گرفته و برنامه ریزی های دقیق یک گام بزرگ در راه توسعه استان برداشته شده و در نظر داریم 400 کیلومتر بزرگراه را در ایلام احداث نماییم.

استاندار ایلام ادامه داد: 25 درصد اعتبارات مورد نیاز این طرح عظیم را وزارت نفت تامین کرده و مابقی از محل اوراق خزانه ای و اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

مروارید جایگاه ایلام را در اقتصاد ملی به حق نداست و گفت : استان ایلام به نسبت دیگر استانها دیرتر حرکت به سمت توسعه را آغاز کرده و به همین علت هنوز جایگاه واقعی و به حق خود را در اقتصاد ملی پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتهای موجود و استعدادهای غنی ایلام در بخش های مختلف می توان آینده ای بسیار روشن را برای استان در توسعه اقتصادی کشور پیش بینی کرد.

مروارید به اهمیت همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : نمایندگان مردم در خانه ی ملت و مسئولین استانی باید تمام هم و غم خود را بر خدمت رسانی به مردم متمرکز نمایند.فضای همدلی و همزبانی بین نمایندگان و مسئولین وجود داشته و همه باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند.

استاندار ایلام به ظرفیت بسیار مهم شرکتهای دولتی و بنیادها اشاره کرد و افزود : شرکتهای دولتی بالغ بر 680 هزار میلیارد تومان اعتبار دارند و این اعتبارات می تواند پشتوانه ی خوبی برای توسعه مناطق محروم باشد.باید با رایزنی و معرفی ظرفیتهای استان به این شرکت ها زمینه ی حضور و سرمایه گذاری آنها در ایلام را فراهم آوریم.

مروارید ادامه داد: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان نیز هر کدام به تنهایی سرمایه گذاری و کمک های اعتباری خوبی را به ایلام داشته اند.در سفر اخیر آقای مخبر دزفولی به ایلام 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام در ایلام در بخش های مختلف مورد تفاهم قرار گرفت.بنیاد مستضعفان انقلاب نیز در  سه پروژه مهم باغ 500 هکتاری زیتون و کارخانه لاستیک سازی و کشتارگاه صنعتی تفاهم نامه سرمایه گذاری امضا کرده است.

هرکس در مسیر سرمایه گذاری در استان تحرک لازم را نداشته باشد از چرخه ی مدیریت خارج خواهد شد

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به همه مدیران دستگاه های اجرایی هشدار و گفت : در مسیر توسعه استان و خدمت به مردم ایلام با احدی تعارف ندارم.مسئولین ادارات و ارگانهای دولتی در تعامل با بخش خصوصی پیشقدم شده و مراجعین و سرمایه گذاران را در پیچ م خم های اداری سردرگم نکنند.وی ادامه داد: شما وظیفه دارید تمام توان خود را در هموار کردن مسیر سرمایه گذاری به کار گرفته و هر کسی در چرخه خدمت به مردم از خود تحرک و پویایی نشان ندهد از چرخه مدیریت خارج خواهد شد.

محمدرضا مروارید در بخش پایانی سخنان خود گفت : در خصوص بهران آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان بارها نهادهای مختلف هشدارهای لازم را داده اند.ولی بدون شک باز هم شاهد این اتفاق نامیمون خواهیم بود.همه نهادهای دولتی و لشگری و کشوری در زمان وقوع آتش سوزی در استان باید با همکاری و تعامل در یک غالب منسجم همه امکانات خود را برای اطفاء حریق بسیج کنند.

محمدرضا مروارید دومین استاندار بومی ایلام در تاریخ بعد از انقلاب است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 92 استاندار ایلام شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
چه خبر از دو بانده شدن مسیر مهران؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
وقت هست هنوز فرصت زیاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار