رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای 9هزار نفر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 11 June 2016
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای 9هزار نفر در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛سید محمد موسوی گفت: این طرح از 24 خرداماه امسال به مدت 2ماه در 14پایگاه سنجش استان به اجرا درمی آید.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح نوآموزان دختر و پسر در زمینه های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی در 14پایگاه پایگاه عمومی و یک پایگاه تخصصی در کلیه شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: این طرح با بکارگیری 110 نفر شامل آزماینده بینایی، آزماینده شنوایی، تحصیلی و مسئول پایگاه و منشی مراقب بهداشت و پزشک به اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح امسال برای دومین سال متوالی با استفاده از سامانه تشخیص بصورت رایانه‌ای و در مدارس محل ثبت نام انجام می‌شود گفت: اولیا نوآموزان باید با ارائه مدارک لازم به مدرسه محل سکونت برای درخواست نوبت برای سنجش اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی ایلام با بیان اینکه پارسال در اجرای این طرح 9هزار نوآموزی زیر پوشش سنجش قرار گرفتند افزود: از این تعداد 50 نوآموز برای ثبت نام به مدارس استثنایی ارجاع و سلامت مابقی آنها مورد تایید قرار گرفت تا برای ثبت نام به مدارس عادی مراجعه کنند.

موسوی یادآور شد: اجرای این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در آینده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی هدف از اجرای این طرح را کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان برشمرد.

به گفته موسوی، از مجموع 700 دانش آموز استثنایی در استان که در 22 آموزشگاه به تحصیل اشتغال دارند تعدادی در قالب طرح فراگیر بعنوان دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

100 هزار دانش آموز در استان ایلام در سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند.

11 هزار معلول تاکنون در استان ایلام شناسایی شده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار