مدیر کل ستاد بحران:
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: آتش سوزی جنگل های ایلام که در سه نقطه ارتفاعات کبیرکوه (آبدانان)، دره ارغوان و محدوده سد چم گردلان ایلام که از ساعت 15 امروز به وقوع پیوسته بود، بعد از 2 ساعت مهار و کنترل شد.
کد خبر: ۲۴۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 10 June 2016
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: آتش سوزی جنگل های ایلام که در سه نقطه ارتفاعات کبیرکوه (آبدانان)، دره ارغوان و محدوده  سد چم گردلان ایلام که از ساعت 15 امروز به وقوع پیوسته بود،  بعد از 2 ساعت مهار و کنترل شد.
به گزارش تابناک ایلام، مهندس احمد کرمی عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: با همت اعضای ستاد مدیریت بحران استان، مردم و سازمانهای مردم نهاد و نیز بسیج کلیه امکانات و تجهیزات لازم آتش سوزی در ارتفاعات کبیرکوه(ابدانان) و محدوده سد ایلام مهار و در دره ارغوان با وجودی که آتش مهار شده ولی همچنان محیط بانان و ماموران در محل حضور داشته  و در حال خاموش کردن کنده های سوخته و جلوگیری از توسعه آن هستند.
وی از مردم خواست تا اخبار و اطلاعات مربوط به آتش سوزی را از منابع رسمی و موثق پیگیری کنند و افزود: شماره تلفن های 1504 منابع طبیعی و 1540 محیط زیست به طور گویا و 24 ساعته آماده دریافت هرگونه اطلاعاتی از سوی مردم در زمینه بروز حریق در عرصه های طبیعی استان هستند.
مدیرکل دفتر بحران استان ایلام با اشاره به اینکه کنترل و مهار آتش سوزی در 2 ساعت اولیه وقوع آن بسیار حیاتی و تعیین کننده اسیت ، یادآور شد: هریک از اعضای ستاد مدیریت بحران باید یک تیم سه نفره همراه با خودرو کمک دار در اختیار این ستاد قرار دهند تا سرعت مقابله با حریق های احتمالی افزایش یابد.
کرمی گفت: پارسال در بازه زمانی ابتدای فروردین تا 15 خرداد در مجموع 38 فقره حریق در جنگل و مراتع استان روی داد که به نابودی حدود 380 هکتار از این مناطق انجامید که این مقدار امسال به 14 فقره حریق کاهش یافته و تنها 10 هکتار از مراع و جنگل های استان از بین رفته اند.
وی تاکید کرد: ظرفیت شبکه اجتماعی می تواند به عنوان یک عامل تاثیرپزار در انتقال اطلاعات درست و و مثمرثمر به عموم مردم بکارگیری شده و با سازمان دهی نیروی های مردمی و  سازمان های مردم نهاد سرعت مقابله با هرگونه آتش سوزی بطور چشمپیری افزایش خواهد یافت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دوستدار زیست بوم انسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
سپاس از تمامی عزیزانی که نسبت به مهار آتش سوزی جنگلها سعی و تلاش کردندو شعله های اتش و بجان خریدند تا محیط و زیستگاه این موجود دو پا از اکسیژن و هوای پاک محروم نماند- ولی جای سوال است چه کسانی پشت این قضیه قرار دارند که سیاسی کاری میکنند جهت منفعت و ارتقاء خود یا پایین کشیدن یک نفر برای بی مسئولیتی نشان دادن عده ای که امروز بر کرسی ریاست هستند امید است که مسئولین قضایی بدون مماشات با عاملین این رخداد عاجلانه رسیدگی کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار