مدیر تعاون روستایی دره شهرازپیش بینی برداشت25 هزارتن گندم ازمزارع دره شهر خبرداد.
کد خبر: ۲۳۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 25 May 2016

مدیر تعاون روستایی دره شهرازپیش بینی برداشت25 هزارتن گندم ازمزارع دره شهر خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛مالک داراب زاده افزود: در این زمینه پنج مرکز خرید گندم در دره شهر و بدره فعال و به صورت 24ساعته گندم را از کشاورزان خرید می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده افزود: پارسال در مجموع 18هزار تن گندم برداشت شد که امسال تا 25هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: شرایط آب وهوایی مناسب، بارندگی های مطلوب و آموزش های ترویجی باعث افزایش عملکرد تولید محصول گندم امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته شده است.

وی گفت: کار خرید گندم از کشاورزان این شهرستان تا نیمه تیرماه ادامه داشته و نرخ خرید دولتی برای گندم معمولی 12هزار و 700ریال است.

داراب زاده همچنین به فعالیت مراکز خرید جو و کلزا در شهرستان های بدره و دره شهر اضافه کرد و گفت: مرکز خرید جو به نرخ تضمینی هر کیلو 10هزار و 28ریال در بدره فعال که پیش بینی می شود بیش از یک هزار تن جو از کشاورزان خریداری شود.

وی همچنین به فعالیت مرکز خرید کلزا به نرخ هر کیلو 25هزار ریال در دره شهر اشاره کرد و گفت: تاکنون 123تن کلزا نیز خریداری شده که پیش بینی می شود به 200تن افزایش یابد.

شهرستان دره شهر واقع در 100 کیلومتری جنوب مرکز ایلام یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی به وی‍ژه گندم در استان محسوب می شود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار